شرکت‌‎های بریتانیایی در فکر نقل‌مکان به ایرلند هستند

براساس اعلام یک سازمان سرمایه‌گذاری در ایرلند، تعدادی از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی بریتانیا درصدد نقل‌مکان به این کشور برآمده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، مارتین شاناهان، مدیر آژانس سرمایه‌گذاری صنعتی ایرلند، یکشنبه گفت بیش از 100 شرکت که اکثر آن‌ها در لندن، پایتخت انگلیس، مستقر هستند بررسی‌هایی را در خصوص نقل‌مکان به ایرلند انجام داده‌اند.

شاناهان که وظیفۀ آژانس تحت نظارتش جذب سرمایه‌های خارجی به ایرلند است، خاطرنشان کرد بیشتر نهادهایی که دربارۀ آمدن به ایرلند تحقیق کرده‌اند، بانک و مؤسسۀ مالی هستند.

وی با اشاره به اینکه ایرلند سعی می‌کند از برگزیت به نفع خود استفاده کند، افزود مالیات 12/5 درصدی شرکتی در این کشور تغییر نخواهد کرد.

به گزارش روزنامۀ انگلیسی گاردین، بعد از خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا، ایرلند تنها کشور انگلیسی‌زبان این بلوک است و همین موضوع سبب شده انگیزه و تلاش این نهاد ایرلندی برای جذب شرکت‌هایی که برخی از آن‌ها در انگلیس مستقر هستند، بیشتر شود.

شاناهان گفت یکی از نیازهای بخش خدمات مالی دسترسی به بازار اروپایی است و آن‌ها به قلمرویی نیاز دارند که امکان این دسترسی را برایشان فراهم کند.

مدیر آژانس سرمایه‌گذاری صنعتی ایرلند ادامه داد: «ایرلند (کشوری) بسیار جالب است زیرا ما انگلیسی‌زبان هستیم، نظام حقوقی مشابه داریم و در مجاورت بریتانیا هستیم.»

مدیر این آژانس سرمایه‌گذاری همچنین رشد اقتصادی بالای ایرلند طی دوسال گذشته را از جملۀ عواملی برشمرد که این کشور را به مقصدی بالقوه برای شرکت‌های بین‌المللی تبدیل کرده است.

شاناهان با اشاره به بی‌ثباتی‌ها در عرصۀ سیاسی جهان از جمله پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهور امریکا ادامه داد: «در شرایط بسیار آشفتۀ جهان، ایرلند از لحاظ اقتصادی بسیار پایدار به نظر می‌رسد که دلیل آن رشد اقتصادی بالا در سال‌های 2014 و 2015 بوده و ظاهراً در 2016 نیز همین‌گونه است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار