انجمن‌های ورزشی دانشجو معلمان بنیان آموزش‌های حرکتی/ نیاز به افزایش سرانه دانشجویی احساس می‌شود

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از برپایی انجمن‌های ورزشی دانشجو معلمان و آشنایی آنها با چگونگی فعالیت‌های ورزشی خبر داد.

برپایی انجمن‌های ورزشی دانشجو معلمان برای جلوگیری از فقر حرکتی
به گزارش خبرنگارحوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری پیرامون انجمن‌های ورزشی دانشجو معلمان با حضور عباس قنبری معاون دانشجویی این دانشگاه در ساختمان مرکزی صبح امروز برگزار شد.

در این نشست قنبری با بیان اینکه همایش علمی آموزشی برای انجمن‌های ورزشی در نظر گرفته شده عنوان کرد: در این برنامه محدوده اختیارات و شرح وظایف افراد مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه آموزش جسمی و تقویت قوا در فرهنگ دینی و ملی ما مورد توجه بوده گفت: با توجه به این امر دانشگاه فرهنگیان در جهتی حرکت کرده تا توسعه فعالیت‌های ورزشی نداشته قهرمانی را برای دانشجو معلمان تبیین کند.

قنبری با اشاره به برنامه راهبردی 1404 در دانشگاه بیان کرد: تربیت دانشجو معلمان باید همه جانبه بوده تا آنها بتوانند ساحت‌های شش گانه موجود در سند تحول بنیادین را تحقق بخشند.

وی با بیان اینکه در بخش خواهران فقر حرکتی و جسمی مشاهده می‌شود، ادامه داد: اگر تلاش کنیم تا معلمانی ورزش دوست تربیت شود از امنیت و سلامت جسمانی بالاتری در کل جامعه برخوردار می‌شویم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در نمایه عملیاتی دانشگاه فعالیت‌هایی طراحی شده همچنین برای سرانه ورزشی مبلغی اختصاص یافته است و به هر استان برای جذب مربی و خرید اقلام ورزشی مبلغی اختصاص می‌دهیم.

قنبری با اشاره به اینکه رقم تخصیص اعتبار متناسب با فعالیت‌های انجمن‌ها است، گفت: این مبلغ آماده بود و با توجه به میزان فعالیت، برنامه‌ریزی‌هایی ارائه شده و انگیزه‌های دانشجویان به هر کدام از پردیس‌ها ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان برابر با اساسنامه دانشگاهی شبانه‌روزی بوده و پس از ساعت آموزشی به ارائه برنامه‌های فرهنگی و پرورشی برای دانشجو معلمان می‌پردازد که این برنامه‌های ورزشی نیز جزئی از این برنامه‌ها است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: فرآیند تربیت و توجه به ابعاد مختلف زندگی دانشجویی یکی دیگر از سیاست‌هایی است که در دانشگاه مورد توجه بوده و حتی بر این اساس شیوه‌نامه‌ای برای تأکید به ورزش دانشگاهی تدوین شده است در واقع این دانشجو معلمان بر اساس این شیوه‌نامه با ورزش‌هایی که در مدارس امکان دسترسی به آنها وجود دارد آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی از ایرادهای اساسی که در مدارس و برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود مشکلات جسمی ناشی از فقر حرکتی، صحیح نبودن نوع نشستن، استفاده ناصحیح از کوله‌پشتی و مواردی از این قبیل است که اگر معلمی توانمندی و آشنایی با فعالیت‌های ورزشی را داشته باشد امکان تصحیح این فعالیت‌های آسیب‌ زننده را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

تشریح انتخابات انجمن های ورزشی- دانشجویی معلمان
قنبری با بیان اینکه انتخابات برگزار شده ، گفت: در مراکز با ۲۵۰ دانشجوی خوابگاهی شرط حداقل شش نامزد پیش بینی شد که دارای ۳ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل هستند و در مراکز بیش از ۲۵۰ دانشجو، شرط حداقل ۱۰ نامزد پیش بینی شد که ۵ عضو اصلی و ۲ علی البدل دارند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به برگزاری نخستین همایش ملی انجمن های ورزشی سراهای دانشجویی مراکز و پردیس های دانشگاه فرهنگیان از فردا خبر داد و اظهار داشت: این همایش فردا و پس فردا دز شیراز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از ۶۴ پردیس در ۶۳ پردیس و از ۳۴ مرکز در ۳۲ مرکز انتخابات انجمن ها برگزار شد و گفت: ۵۳۳ نفر، اعضای انجمن ورزشی هستند که ۳۷۳ نفر عضو اصلی و ۱۶۰ نفر عضو علی البدل هستند.

قنبری از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت ورزش خبر داد و گفت: علاوه بر این فعالیت ورزش‌های بومی محلی در چهارچوب فعالیت‌های این وزارتخانه و همچنین وزارت علوم انجام می‌شود.

وی افزود: آموزش‌های مربیگری برای دانشجو معلمان در نظر گرفته شده که این مسئله نیز در راستای همکاری با وزارت ورزش است علاوه بر این برنامه دانشجو معلمان در حوزه فعالیت‌های ورزشی استقبال خوبی داشتند به گونه‌ای که در مسابقات ورزشی دانشجویان رتبه اول رشته کشتی و رتبه سیزدهم در بین 121 دانشگاه را کسب کرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه باید در توسعه همه جانبه تعلیم و تربیت کمک کنیم، عنوان کرد: در این انجمن کارگاه‌های اصلی شامل شرح آیین نامه‌ها، وظایف مسئولان، نهضت داوطلبی که به مشارکت جویی و توجه به استعدادهای ذاتی جوان می‌پردازد، فعالیت و بازی‌های قابل اجرا در سرانه دانش‌آموزی، فوریت رویدادها و مسابقات ورزشی و نیازسنجی و برنامه ریزی مسابقات اجرا می‌شود.

قنبری انتخابات نمایندگان انجمن‌های دانشجویی را حلقه واسط بین دانشگاه و اداره کل تربیت بدنی دانست و گفت: از ظرفیت‌های ارتباطی نیز باید استفاده کرد.

انجمن‌های دانشجویی فرصتی برای توسعه فرهنگ تعلیم و تربیت 
وی مشارکت دانشجویان در سایر انجمن‌‌های دانشجویی را نیز بسیار مهم تلقی کرد و اظهار داشت: کار دانشجویی فرصتی است که برای دانشجو معلمان فراهم شده و انجمن‌های ورزشی هم در قالب همین کارهای دانشجویی تعریف می‌شود. 

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: علاوه بر توجه به فعالیت دانشجو معلمان سرپرستان سراهای دانشجویی را نیز مد نظر قرار داده و برای تشویق فعالیت‌های آنان انتخابات سرپرستان ایجاد شده در واقع لازمه دانشجویان فعال سرپرستانی مبتکر و خلاق است.

قنبری با اشاره به اینکه در جهت تسهیل امور دانشجویی اقداماتی انجام شده گفت: یکی از نارضایتی‌ها مربوط به بحث کارت‌های شناسایی در دوران دانشجویی بود که با متمرکز کردن صدور کارت به هر پردیس این مشکل برطرف شده همچنین به حوزه تغذیه، بهداشت و سلامت توجه می‌کنیم و باید بکوشیم تا سرانه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با توجه به ارائه خدماتی که داریم افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.