اصفهان؛

شهرداری اصفهان مدیر بحران شهر است

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در مواقع بحران شهرداری اصفهان مدیر بحران شهر است و بقیه عوامل خدمت رسان در شهر هم با شهرداری هماهنگ هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،احمدرضا مصور در حاشیه مانور زلزله منطقه 11 شهرداری اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان، شهری است که از خطرات طبیعی دور نیست و به دلیل وجود بافت‌های فرسوده و نقاط پرحادثه‌ای که در درون شهر وجود دارد، باید آمادگی کامل را برای مواجهه با اتفاقات مختلف داشته باشیم.

وی افزود: امروز در سالگرد حادثه تأسف‌بار زلزله بم، شهرداری اصفهان مانوری را در یکی از مناطقی که بافت فرسوده در آن بسیار وجود دارد، برگزار کرد با این هدف که نسل جوان با بحث‌های مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله شوند و توانایی مجموعه‌های خدمت‌رسانی اعم از شهرداری، هلال‌احمر، اورژانس و نیروی انتظامی محک زده شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز علاوه بر منطقه 11، سه منطقه دیگر نیز در برگزاری این مانور شرکت دارند که تلاش خود را انجام می‌دهند.

مصور ادامه داد: مانورهای دیگری برای مناطق دیگر شهرداری پیش بینی شده است تا مردم با انواع بحران‌ها اعم از بحران‌های غیرمترقبه آشنا شوند و به طور مثال در منطقه 11 شهرداری اصفهان، بعد زلزله و آتش‌سوزی در بافت‌های فرسوده را در نظر گرفتند.

وی یکی از اهداف برگزاری مانورها هماهنگی و انسجام بیشتر نیروهای خدمت رسان است، اضافه کرد: در بحث مدیریت بحران مهم‌ترین نکته وحدت فرماندهی و انسجام تیم فرماندهی است، اگر هر کدام از مجموعه‌های شهرداری، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی در بحران‌ها به طور جداگانه عمل کنند، عملاً ضرر آن به مردم خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مسؤولیت مدیریت بحران شهر اصفهان را شهردار اصفهان بر عهده دارند، عنوان کرد: در مواقع بحران شهرداری اصفهان مدیر بحران شهر است و بقیه عوامل خدمت رسان در شهر هم با شهرداری هماهنگ هستند.

مصور در پایان به شهروندان توصیه کرد در مخاطرات طبیعی خونسردی خود را حفظ کنند و در مرحله بعد با نیروهای مختلف خدمت رسان همکاری کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.