شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد:

با پیروزی حلب، کاخ رویاهای اردوغان فروریخت

پیروزی ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در حلب ضربه سختی به توطئه‌های رجب طیب اردوغان وارد کرد.

با پیروزی حلب، کاخ رویاهای اردوغان فروریخت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، پیروزی‌هایی که در حلب به دست آمد ضربه سختی به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و توطئه های آن در حلب وارد کرد.  

صالح عبدالفتاح خبرنگار این شبکه گزارش داد: رویاهای رئیس‌جمهور ترکیه که بر روی حلب بنا شده بود با خروج همه تروریستها از این شهر و اعلام پیروزی ارتش سوریه بر ضد تروریستها، نابود شد.  

اردوغان شفق، نماینده سابق حزب جمهوری خواه خلق ترکیه گفت: «سوریه در پنج سال گذشته تغییرات زیادی را شاهد بود و امروز همه می دانند حمایت از تروریسم به نفع کشورهای منطقه نیست و وحدت و یکپارچگی سوریه مسئله ای قابل سازش نیست. این امر به جز ایستادگی بی مانند ارتش و مردم در برابر تروریسمی که مورد حمایت جهانی قرار دارد، امکان پذیر نبود. مطمئنا پیروزی حلب، نقش بسیار زیادی در آغاز بازنگری کشورهای منطقه در سیاستهای خود خواهد داشت. ما به دولت سوریه و مردم این کشور پیروزیشان را در حلب تبریک می گوییم و تا پاکسازی کامل کشورشان از وجود همه گروههای تروریستی از آنها حمایت می کنیم.»   

احزاب مخالف ترکیه معتقدند پیروزی‌هایی که ارتش سوریه به دست آورده و آخرین آنها پیروزی حلب است، ایجاب می کند حزب عدالت و توسعه از سیاستهای خصمانه خود بر ضد سوریه بازگردد.  

محمد علی اصلان، نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها گفت: «می دانیم که سیاستهای عدالت و توسعه در سوریه عامل اصلی ادامه یافتن این بحران تا امروز بوده است، روش عدالت و توسعه  از ابتدا اشتباه بود. سوریه برای سوری‌هاست.»   

از سوی دیگر مخالفان ترکیه در واکنش به حادثه کشته شدن 16 نظامی ترکیه در شهر الباب سوریه، دولت عدالت و توسعه را به علت سیاستهای خصمانه در خصوص سوریه در پنج سال گذشته، عامل کشته شدن آنها دانستند و گفتند سحر جادوگر به خودش بازگشته است.  

آنها از مسئولان ترکیه خواستند از عملیات نظامی خود در سوریه بازگردد و اگر عملا در مبارزه با تروریسم جدی است به صورت مستقیم با دولت قانونی سوریه همکاری کند.  

با پیروزی حلب، کاخ رویاهای ترکیه فروریخت و به گفته ناظران، این پیروزی نقطه عطفی در بحران سوریه به شمار می آید و ترکیه باید از این مسئله استفاده کند و به صورت مشترک با دولت دمشق برای از بین بردن تروریست‌ها همکاری کند.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار