گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره جزئیات ترور سفیر روسیه و بحران سوریه

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در گفتگویی تلفنی، آخرین نتایج تحقیقات درباره ترور «آندری کارلوف» و بحران سوریه را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه جمعه شب در گفتگویی تلفنی، آخرین نتایج تحقیقات دستگاه امنیتی ترکیه درباره ترور «آندری کارلوف»، سفیر روسیه در آنکارا، و بحران سوریه را بررسی کردند. 

آندری کارلوف دوشنبه گذشته در حین سخنرانی در یک نمایشگاه عکس در آنکارا، با شلیک چند گلوله به قتل رسید. قاتل در حالی که فریاد می‌زد «حلب را فراموش نکنید»، به طرف سفیر روسیه تیراندازی کرد و او را کشت. مراسم خاکسپاری کارلوف روز پنجشنبه در مسکو برگزار شد. 

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، روند تحقیقات آنکارا درباره ترور کارلوف را به اطلاع وی رساند. 

روسای جمهور روسیه و ترکیه همچنین با بررسی آخرین تحولات سوریه، از پایان عملیات آزادسازی شهر حلب ابراز رضایت کردند. 

منابع خبری روسیه روز جمعه اعلام کردند یک گردان نظامی و امنیتی روسیه از پایگاه هوایی حمیمیم در شرق سوریه به حلب منتقل شده است. 

 منابع خبری به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش دادند این گردان نظامی و امنیتی به مسئولان محلی حلب در زمینه اجرای قوانین کمک خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار