روسیه خواستار بازگشتن فلسطینیان و صهیونیست‌ها به روند مذاکرات شد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد این کشور به تلاش‌های خود برای از سرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، گفت: فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به روند مذاکرات بازگردند. 

وی در سخنان خود پس از رای مثبت شورای امنیت سازمان ملل به پیش نویس قطعنامه توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی اظهار داشت: هیئت نمایندگی روسیه به مانند دیگر هیئت‌های حاضر در این نشست، از تدابیر اتخاذ شده درباره این قطعنامه قبل از رای‌گیری متعجب است؛ به ویژه آنکه این پیش‌نویس چند ماه پیش آماده شده بود و تنها امروز به سرعت تصویب شد. 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: کشورم روسیه در روند صلح از طریق گفتگوهای مادرید، کمیته چهارجانبه و عضویت دائم در شورای امنیت مشارکت دارد. بر اساس تجربه‌ای که داریم می‌توان گفت که حل این مشکل تنها از طریق مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط حاصل خواهد شد. ما بر این اساس، تلاش کردیم نشست مشترکی در ماه سپتامبر گذشته میان مقامات فلسطینی و اسرائیلی برگزار شود و محمود عباس این دعوت را پذیرفت. 

چورکین اضافه کرد: «امروز تصویب این قطعنامه بیانگر اراده مشترک جامعه بین‌المللی درباره ماهیت غیر قانونی شهرک‌هاست. این قطعنامه اقدامات خشونت‌بار را علیه غیرنظامیان و همچنین اقدامات تروریستی را محکوم می‌کند.» 

وی افزود: روسیه به تلاش‌های خود برای از سرگیری مذاکرات و اتحاد میان گروه‌های فلسطینی بر اساس طرح صلح عربی ادامه می‌دهد. ما بر اهمیت ادامه یافتن فعالیت کمیته بین‌المللی چهارجانبه به عنوان یک سازوکار فعال تاکید داریم. این کمیته از سوی شورای امنیت برای حل و فصل درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه تشکیل شده است. تاکید بر بندهای گزارش این کمیته به احیای روند سیاسی کمک خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار