کرمانشاه؛

اجرای طرح المپیادهای ورزشی در مدارس کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح المپیادهای ورزشی در مدارس استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سلیمان محبی گفت: والدین باید همانطور که به آموزش فرزندانشان اهمیت می دهند به تامین سلامت و ورزش آنان نیز توجه کنند و زنگ ورزش در مدارس زنگ بیکاری پنداشته نشود.

وی با بیان این که نظارت بر درس تربیت بدنی در مدارس اعمال می شود، افزود: ۴ هزار مدرسه داریم و تاکید ما حضور نیروی متخصص و متعهد به عنوان معلم تربیت بدنی در مدارس است.

وی گفت: طی برنامه ای که داریم ۲۰ درصد از مدارس تحت پوشش آموزش ژیمناستک قرار دارند و اولویت با مدارسی است که بستر و سالن مناسب داشته باشند.

محبی از اجرای طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با هدف ایجاد نشاط و شادابی در میان دانش آموزان خبر داد و افزود: این المپیاد شکل کوچک شده ای از المپیک است و دانش آموزان در بخش های مختلف ثبت نام می کنند و این در برنامه مراسم افتتاحیه و اختتامیه انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: سال گذشته تعهد شرکت ۱۰۰ هزار دانش آموز را در المپیادهای ورزشی دادیم اما ۱۸۰ هزار دانش آموز در این المپیاد شرکت کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح حیات پویا در مدارس گفت: با توجه به وجود معضل اضافه وزن و چاقی، طرحی در مدارس اجرا می شود تا دانش آموزان بازی و  نرمش کنند، در حیات مدارس و دیوار طراحی هایی با نگاه تربیتی و ورزش انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.