کرمانشاه؛

باید تمرکز بیشتر خود را بر روی ورزشهای المپیکی بگذاریم

مسئول بانوان سبک پنچاک سیلات هیات ورزشهای رزمی استان کرمانشاه گفت: پنچاک سیلات یک رشته ورزشی المپیکی است، چرا باید نادیده گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فرشته کرمی اظهارکرد: مردم دنیا با رشته هایی از قبیل کاراته، تکواندو، جودو و کونگ فو بدلیل دیدن فیلمهای هالیوودی و هنگ کنگی آشنایی دارند، اما با رشته رزمی با طراوت و زیبای پنچاک سیلات که در مالزی ریشه دارد، آشنایی کافی ندارند.

وی ادامه داد: پنچاک سیلات یکی از ابداعات مهم در زمینه ورزشهای رزمی در قرن ۱۹ میلادی بود که به سرعت عمومیت گسترده ای یافت. در قرن بیستم این رشته به سرعت گسترش یافت و از نظر مردم مالایی (خواستگاه آن) بعنوان یک مظهر تاریخی که هم روش زندگی و هم ورزش و هم یک آموزه اخلاقی و روحانی است، مورد توجه و احترام است.

 مسئول بانوان سبک پنچاک سیلات هیات ورزشهای رزمی استان کرمانشاه گفت: افسانه ای در مورد این رشته بیان می کند که این رشته توسط بانویی از سوماترا بنام "برسیلات” پایه گذاری شده و نام این رشته نیز از نام او الهام گرفته شده است.

 کرمی با اشاره به اینکه حدود هفت سال است که این سبک را فرا گرفته و در واقع بنیانگذار این سبک در استان کرمانشاه است، گفت: علی رغم اینکه پنچاک سیلات امروزه به عنوان یک رشته ورزشی المپیکی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در کشور ما و استان کرمانشاه چندان توجهی به آن نمی شود.

وی تاکید کرد: یقینا اگر می خواهیم ورزش استان را در سطح کشور و ورزش کشور را در سطح جهان معرفی کنیم باید تمرکز بیشتر خود را بر روی ورزشهای المپیکی بگذاریم.

این بانوی ورزشکار کرمانشاهی در پایان از مسئولین ورزشی استان و اسپانسرها و حامیان عرصه ورزش استان خواست که نگاه ویژه تری به پنچاک سیلات داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.