پس از ادای اظهارات جنجالی؛ ترامپ مودب می‌شود!

یکی از مشاوران ارشد "دونالد ترامپ" اعلام کرد وی دیگر از عبارات مستهجن برای بیان منظور خود استفاده نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در کارزار تبلیغات انتخاباتی شعار و وعده‌های جنجالی فراوانی به مردم ارائه داد؛ بسیاری از این شعارها با الفاظ رکیک همراه بود که حالا وی سعی در اصلاح آنها دارد، در برخی موارد نیز ترامپ از وعده‌های پیشین خود عقب‌نشینی کرده است.  

یکی از جنجالی‌ترین شعارهای ترامپ در جریان تبلیغات که نظر بسیاری از رای‌دهندگان را به خود جلب کرد، "کشیدن سیفون فساد" در واشنگتن بود. ظاهرا رئیس جمهور میلیاردر متوجه رکیک بودن این جمله شده و دیگر قصد ندارد از آن استفاده کند. 

"نوت گینگریچ"، یکی از مشاوران ارشد ترامپ و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، اظهار داشت: ترامپ دیگر از این عبارت استفاده نمی‌کند. البته وی هنوز هم بر این عقیده استوار است که باید با فساد مالی در واشنگتن مبارزه شود؛ اما دیگر واژه "کشیدن سیفون فساد" را به کار نمی‌برد. 

گینگریچ تا پیش از معرفی "رکس تیلرسون" یکی از گزینه‌های احتمالی برای احراز سمت وزارت خارجه آمریکا بود. وی حالا معاون تیم انتقالی ترامپ است و می‌گوید رئیس جمهور منتخب دریافته که باید در این جایگاه کمی باوقارتر رفتار کند و در جمع مردم دیگر از واژه‌هایی مانند "سیفون" و یا "خوک" استفاده نخواهد کرد.

ترامپ اولین بار در اواسط اکتبر در میان هوادارانش از عبارت "سیفون فساد را در واشنگتن می‌کشم" استفاده کرد. وی حتی پس از پیروزی در انتخابات هم چند بار از این عبارت استفاده کرد؛ اما قصد دارد دیگر آن را بر زبان نیاورد.

ترامپ سال‌ها پیش ملکه زیبایی ونزوئلا را "خوک مکاره" توصیف کرده بود. انتشار نوار صوتی صحبت‌های وی نیز نشان داد وی همواره درباره زنان، به ویژه زنان آمریکای لاتین، با گستاخی و بی‌ادبی کامل یاد کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار