مخالفت آمریکایی‌ها با حضور دوباره کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری

بسیاری از شهروندان آمریکایی اظهار کرده‌اند مخالفت شرکت دوباره کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ اکثر دموکرات‌های آمریکا و رای دهندگان مستقل انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار کرده‌اند با شرکت دوباره کلینتون در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا مخالف هستند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی "یو اس ای تودی"، 62 درصد از رای دهندگان دموکرات و مستقل اظهار کرده‌اند نامزدی که دو بار در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده نباید بار دیگر در انتخابات شرکت کند، تنها 23 درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی به شرکت مجدد کلینتون در انتخابات اظهار علاقه کرده‌اند.

دو  شخصی که بیشتر افراد شرکت کننده در نظرسنجی، نسبت به حضور آن ها در انتخابات سال 2020 علاقه نشان داده اند، "برنی سندرز"، سناتور ایالت ورمونت و نامزد انتخاباتی دوره مقدماتی امسال و "جو بایدن"، معاون اوباما در دوره ریاست جمهوری هشت ساله، هستند. به ترتیب، 44 درصد و 43 درصد از شرکت کنندگان  در این نظرسنجی نسبت به حضور این دو نفر در انتخابات 2020 اظهار علاقمندی کردند.

با این حال بعید به نظر می رسد این دو نفر در انتخابات سال 2020 حضور پیدا کنند. برنی سندرز 75 ساله اظهار کرده است که در انتخابات 2018 سنا شرکت می کند؛ اما برنامه ای برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

جو بایدن 74 ساله که ماه گذشته اظهار کرد احتمال دارد در انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت کند، اخیرا گفته است که هیچ برنامه ای برای شرکت در انتخابات ندارد و تنها در سیاست های حزب دموکرات کار خود را ادامه خواهد داد.

بیشتر دموکرات ها و رای دهندگان مستقل امیدوار هستند تا نام جدیدی را در روند انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کنند. در حالی که 35 درصد از این افراد نسبت به حضور سناتور "الیزابت وارن" و 10 درصد به حضور فرماندار سابق ماساچوست، "دوال پاتریک"، اظهار علاقه کرده اند، 66 درصد خواستار فردی "کاملا جدید" هستند. 

در حالی که ترامپ کمتر از 30 روز با ورود به کاخ سفید فاصله دارد، در نظرسنجی ها از حمایت چندانی بهره مند نیست. 41 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی مذکور از ورود وی به کاخ ریاست جمهوری استقبال کرده اند، از سوی دیگر 40 درصد مخالف این موضوع هستند.

یک چهارم شرکت کنندگان نظرسنجی، باور دارند ترامپ رئیس جمهور شکست خورده ای خواهد بود، 12 درصد باور دارند او عملکردی عالی، 18 درصد عملکردی خوب و 15 درصد پیش بینی می کنند او عملکردی مناسب از خود نشان خواهد داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار