اردبیل؛

گردنه الماس خلخال سخت ترین گردنه های برفگیر کشور است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: گردنه الماس خلخال از سخت ترین گردنه های برفگیر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی یوسف زاده در بازدید از عملیات تعریض و بازگشایی گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم گفت: این گردنه از سخت ترین گردنه های برفگیر کشور است که راهداری در آن ایثار و کار راهداران این راهدارخانه ستودنی و قابل تقدیر است.

وی گفت: راهداران استان تلاش و حضوری شبانه روزی در جاده های استان دارند و با توجه به پیش بینی زمستانی سرد و سخت برفروبی بیش از این میزان سطح راههای ارتباطی استان تا پایان زمستان امسال دور از انتظار نیست.

یوسف زاده گفت: در حال حاضر 411 راهدار با بکارگیری 229 دستگاه ماشین آلات سنگین برفروبی در قالب 75 گروه برفروبی و 45 گروه پشتیبانی در بازگشایی، برفروبی، نمک پاشی و نگهداری 6 هزار و 371 بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی استان فعالیت دارند که از این تعداد 13 راهدار با کمک 7 دستگاه ماشین آلات راهداری در راهدار خانه الماس خلخال مشغول راهداری و خدمت رسانی به مسافران جاده کوهستانی خلخال به اسالم هستند.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران، صایین، بودالالو، نقدوز، الماس، لنگان، قره آغاج و اسلام آباد در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، گردنه ، الماس ، خلخال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.