زنجیره طولانی تولید تا مصرف، دسترنج کشاورزان را به یغما برد

مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی کشاورزی ایران گفت: زنجیره طولانی فاصله تولید تا مصرف، نسبت به سایر کشورها و حضور گسترده دلالان موجب شده که دسترنج کشاورزان به هدر رود.

هدایت اصغری  مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با انتقاد از ساختار ناکارآمد بازار محصولات کشاورزی اظهار داشت: زنجیره طولانی فاصله تولید تا مصرف نسبت به سایر کشورها و حضور گسترده دلالان موجب شده که دسترنج کشاورزان به هدر رود.

وی افزود: در کشور روسیه 80 درصد محصولات کشاورزی ودر کشور ما  تنها 5 درصد محصولات از طریق فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود که درنهایت این امر فاصله نجومی قیمت تولید تا مصرف را به همراه دارد.

اصغری با اشاره به راهکارهای موثر در جهت حذف واسطه های اضافی، گفت: برگزاری جشنواره های محصولات کشاورزی و ایجاد نمایشگاه های دائمی علاوه بر ارائه محصولات تازه، کاهش هزینه سبد خانوار به سبب عرضه مستقیم در بردارد.

 مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی کشاورزی ایران ادامه داد: با وجود آنکه ترافیک یکی از معضلات شهرهای بزرگ محسوب می شود، از این رو ایجاد نمایشگاه ها  و خرید آنلاین می تواند ساختار ناکارآمد محصولات کشاورزی را مرتفع نماید.

وی در پایان تصریح کرد: فرهنگ سازی و همکاری شهرداری در ایجاد خدمات جانبی برای برگزاری نمایشگاه های دائمی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه خانوار و جلوگیری از سود کشاورزان داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار