رتبه بندی فروشگاه‌های زنجیره‌ای کلید خورد

مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت از تکمیل طرح رتبه بندی فروشگاه های زنجیره ای تا 6 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس تابش مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت در خصوص طرح رتبه بندی فروشگاه های زنجیره ای گفت: بر اساس اصل 23 سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، شفاف سازی شبکه های توزیع کالا از طریق فروشگاه های زنجیره ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سالهای اخیر فروشگاه های زنجیره ای رشد مناسبی داشته اند و فروش از این طریق با 3 درصد افزایش، از 5 به 8 درصد رسید که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده این میزان به 20 درصد افزایش یابد.

مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت تعداد فروشگاه های زنجیره ای در کشور 59 عدد و بالغ بر 2 هزار شعبه، عنوان و تصریح کرد: بهبود کیفیت در کنار توسعه کمی در اولویت قرار گرفته است و به همین جهت طرح رتبه بندی فروشگاه های زنجیره ای اجرا می شود.

تابش تاکید کرد: فروشگاه های زنجیره ای باید در جهت ارتقا کیفیت خود اقدامات موثری را انجام دهند زیرا رتبه بندی آنها از طریق بررسی شاخص هایی چون رضایت مشتریان و کارکنان، آموزش ، خدمات نوین توزیع و خلاقیت و نوآوری بررسی خواهد شد.

وی به لزوم مشارکت بیشتر فروشگاه سنتی در توزیع کالا اشاره کرد و گفت: استفاده از توان فروشگاه های سنتی از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و پیش بینی شده تا در سالهای آتی بیش از 50 فروشگاه سنتی در نظام توزیع مشارکت داشته باشند.

وی با تقسیم فروشگاه ها به سه بخش زنجیره ای،سنتی بزرگ و تخفیفی اظهار داشت: طرح رتبه بندی فروشگاه ها اکنون در حال اقدام است و فروشگاه هایی که عملکرد بهتری در شاخص های موردنظر داشته باشند به مردم معرفی خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش می شود ظرف 6 ماه آینده این طرح تکمیل و منجر به بهبود کیفیت خدمت رسانی شود.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار