افزایش قیمت لبنیات در فضای غفلت مسئولان

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت:طی چند روز اخیر، با وجود افزایش بی سر و صدا قیمت برخی محصولات لبنی نرخ خرید شیر خام 50 تومان کاهش یافته است.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از کاهش نرخ خرید شیر خام از دامداران اظهار داشت: با وجود افزایش بی سر و صدای  قیمت برخی محصولات لبنی طی روزهای اخیر نه تنها مصوبه 1440 تومانی اجرا نشده بلکه با 50 تومان کاهش نرخ خرید از دامداران به 1200 تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: کارخانه های لبنی علاوه بر کاهش نرخ خرید شیر مطالبات دامداران با تاخیر پرداخت می نمایند که این امر ضربه مهلکی به تولید وارد کرده است.

مقدسی با اشاره به اینکه دستگاه های مسئول از افزایش قیمت محصولات لبنی اظهار بی اطلاعی کرده اند، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده نسبت به اقدام کارخانه های لبنی مبنی بر افزایش قیمت محصولات لبنی و کاهش نرخ خرید شیر خام اظهار بی اطلاعی کردند که این امر جواب قانع کننده ای برای دامداران محسوب نمی شود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح کرد: درصورت استمرار این روند، دامداران از گردونه تولید خارج می شوند از این رو لازم است که وزارت جهاد کشاورزی اقداماتی در جهت اجرای نرخ مصوب خرید شیر خام از دامداران انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار