مخالفت رهبر اکثریت سنا با تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

"میچ مکانل" با ایجاد کمیته‌ای ویژه برای بررسی نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل؛ "میچ مکانل"، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی و رهبر اکثریت سنای آمریکا، اظهار داشت وی نیازی به تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا احساس نمی‌کند.

مکانل در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی ایالتی گفت: موضوع هک اطلاعاتی از سوی روسیه در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار مهم و جدی است؛ اما نیازی به تشکیل یک کمیته ویژه و اختصاصی ندارد.

مکانل در ادامه افزود: ما کمیته اطلاعات سنا و کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان را در اختیار داریم که هر دو بوسیله افراد مسئول و خبره‌ای اداره می‌شوند. هیچ شکی وجود ندارد که روسیه سعی در انجام برخی اقدامات خرابکارانه در جریان انتخابات 8 نوامبر داشت. این موضوع دارای اهمیت بالایی برای تحقیق بیشتر است؛ اما در سنا همانند دیگر موارد تحت بررسی قرار می‌گیرد. به عقیده من کمیته اطلاعات سنا قادر است به این موضوع رسیدگی کند و توانایی کافی برای انجام آن را دارد.

برخی از قانونگذاران آمریکایی اصرار دارند سنا باید کمیته‌ای ویژه برای بررسی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تشکیل دهد. این سناتورها پرونده رسیدگی به دخالت‌های روسیه را موضوعی غیرحزبی و مرتبط با امنیت ملی می‌دانند.

درخواست این نمایندگان برای تشکیل یک کمیته ویژه پس از آن مطرح شد که ارزیابی سازمان جاسوسی سیا نشان داد روسیه با هدف کمک به پیروزی "دونالد ترامپ" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده و ایمیل‌های نزدیکان کمپین انتخاباتی "هیلاری کلینتون" را هک کرده است. ترامپ و تیم انتخاباتی‌اش این ادعا را مضحک توصیف کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار