راز مفقود شدن اساسنامه ژیمناستیک ایران در فدراسیون جهانی!

فدراسیون جهانی ژیمناستیک با ارسال نامه ای به فدراسیون ژیمناستیک ایران اعلام کرده است هیچ اساسنامه ای از این فدراسیون در FIG موجود نیست.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان پس از لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک که علت اصلی آن وجود ایراداتی به اساسنامه فدراسیون بود و کمیته ملی المپیک اعلام داشت، قرار بر این شد انتخابات به بعد از اصلاح اساسنامه موکول شود. 

 در همان زمان برخی معتقد بودند اصلاح اساسنامه تنها بهانه ای است برای پوشاندن مسائل پشت پرده ای که در این فدراسیون رخ داده است. البته این نظریه آنچنان هم بی راه نبود. چون مسئولان فدراسیون در پاسخ به این سوال که اصلاح اساسنامه به کجا کشیده است به هیچ وجه پاسخ روشنی نمی دهند و گویی می دانند موضوع از جای دیگری آب می خورد. 

*فدراسیون جهانی:گشتیم نبود!

درباره این موضوع که روند اصلاح اساسنامه به چه شکل پیش می رود از اسماعیل ادهمی سرپرست دبیر فدراسیون سوال کردیم. اما وی موضوعی را مطرح کرد که متوجه شدیم عمق فاجعه فراتر از این است. 

ادهمی گفت: بعد از آن که کمیته ملی المپیک از ما درخواست کرد تا اساسنامه فدراسیون را اصلاح کنیم، فدراسیون جهانی ژیمناستیک نیز از ما خواست تا اساسنامه را برایشان ارسال کنیم. "FIG" در ایمیل خود به این موضوع اشاره داشت که کمیته بین المللی المپیک از آن ها خواسته است تا اساسنامه فدراسیون ملی ایران هر چه سریع تر به دستشان برسد. بعد از آن ما با ارسال ایمیل از فدراسیون جهانی خواستیم اساسنامه ای را که از فدراسیون ایران دارند برای IOC  بفرستند اما فدراسیون جهانی اعلام کرد هیچ اساسنامه ای از فدراسیون ایران در "FIG" برای ارسال به کمیته بین المللی المپیک موجود نیست. 

وی افزود: ما همان اساسنامه ای را که در فدراسیون از سال ها قبل موجود بود برای FIG فرستادیم و حالا منتظر جواب آن ها هستیم تا ببینیم این اساسنامه تایید می شود یا خیر. 

*حالِ مادر ورزش ها وخیم است

باور این موضوع که فدراسیون ژیمناستیک ایران با 80 سال سابقه در فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک اساسنامه ای ندارد شاید کمی سخت باشد. ژیمناستیک ایران در این سال ها با تمام توان در جایگاه ضعف و شلختگی در مدیریت ظاهر شده و  از پایه ترین موضوعات مانند اساسنامه تا المپیکی شدن و از دست دادن سرمایه های ژیمناستیک تقریبا ماهانه خبرساز می شود.

در این ناکامی ها نه تنها مسئولان فدراسیون بلکه مسئولان وزارت و کمیته ملی المپیک نیز نقش اساسی دارند.

آیا کمیته ملی المپیک که به دلیل مشکلات اساسنامه ای، انتخابات ژیمناستیک را به تاخیر انداخت نمی دانست این فدراسیون در IOC  اساسنامه ای ندارد؟ شاید کمیته ملی المپیک، المپیکی شدن ژیمناستیک ایران را در خواب هم نمی دید به همین دلیل توجهی هم به اساسنامه نداشته است. فقط می توان گفت حال مادر  ورزش وخیم است. 

نکته قابل تامل این است که مرجع درخواست کننده برای اصلاح اساسنامه فدراسیون زیمناستیک اگر فدراسیون جهانی بوده است از روی کدام نسخه ایراد های اصلاحی را در آوردند؟

شاید هم ژیمناستیک در غوغای اصلاحات اساسنامه ها فقط یک نام برای داغ کردن موضوع و سیاهی لشکر بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار