اصفهان؛

هدیه ای به خدا در بزرگترین شب سال

طرح هدیه ای به خدا در بزرگترین شب سال با هدف پوشش یلدای نیازمندان در کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه پیام نور دولت آباد اجرا شد.

هدیه ای به خدا در بزرگترین شب سال

دبیر مجمع کانون های دانشجویی هلال احمر استان اصفهان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: به مناسبت شب یلدا کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه پیام نور دولت آباد طرحی را با نام هدیه ای به خدا در بزرگترین شب سال برگزار کرد که این طرح با هدف کمک به نیازمندان دولت آباد و پوشش شب یلدای آنها از 16 آذر آغاز شد.

وی با اشاره به برنامه های این طرح بیان کرد: کانون دانشجویی هلال احمردانشگاه پیام نور دولت آباد در 16 آزر به مناسبت روز دانشجو برنامه ی پخت آش رشته را اجرا کرد که دانشجویان مبلغی را به دلخواه برای خرید آش پرداخت می کردند.

دبیر مجمع کانون های دانشجویی هلال احمر استان اصفهان گفت: یکی دیگر از برنامه های این طرح چیدمان فضای سنتی شب یلدا است که در یکی از کلاس های این دانشگاه این فضای سنتی را طراحی کردیم تا دانشجویان با بازدید از این مکان هم با فضای شب یلدا آشنا شده و هم در آن عکس یادگاری بگیرند.

قربانی افزود: دانشجویان بابت چاپ عکس های خود هزینه ای را پرداخت می کنند و کل هزینه های جمع آوری شده به غیر از هزینه ی ناچیزی که صرف چاپ عکس ها می شود به همراه مبلغ جمع آوری شده برنامه پخت آش همگی صرف تهیه اقلام شب یلدا برای نیازمندان می شود.

وی با اشاره به هزینه های جمع آوری شده بیان کرد: در کانون دانشجویی هلال احمر برای این طرح بسته های ویژه شب یلدا را طراحی کردیم و در این بسته ها آجیل، میوه، شیرینی و تخمه قرار داده ایم ودر حقیقت پوشش شب یلدای نیازمندان دولت آباد را انجام داده ایم.

دبیر مجمع کانون های دانشجویی هلال احمر استان اصفهان گفت: شب یلدا آداب و رسوم خاصی دارد و ایرانیان در شب یلدا فضای گرم و دورهمی را همراه با آجیل، میوه و شیرینی فرآهم می کنند و در طرح هدیه ای به خدا در بزرگترین شب سال هدفی که برای کانون در اولویت قرار دارد این است که بتوانیم این فضارا برای نیازمندان هم ایجاد کنیم.

قربانی افزود: اعضای شورای اجرایی و اعضای فعال کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه پیام نور دولت آباد در فضا سازی این بستر و در زمینه تبلیغات این طرح همکاری شایانی داشته اند.

وی با اشاره به تهیه ی وسایل و ایجاد این فضای سنتی بیان کرد: هیچ هزینه ای برای تهیه لوازم و چیدمان این فضا نشده است چرا که اعضای کانون دانشجویی تهیه وسایل را تقبل کرده اند و آنها را از منازل خود، آشنایان و دوستان فرآهم کرده اند.

دبیر مجمع کانون های دانشجویی هلال احمر استان اصفهان گفت: این طرح برای اولین بار است که در کانون دانشجویی هلال احمر استان اصفهان و هم در دانشگاه پیام نور دولت آباد اجرا می شود و مسئولین و اساتید دانشگاه و دانشجویان استقبال خوبی از این طرح داشته اند.

قربانی در پایان افزود: امیدواریم که اجرای این طرح قدمی باشد برای رسیدن به اهداف و طرح های بعدی کانون دانشجویی هلال احمر تا هلال احمر برای دانشجویان شناخته شود و از همه مهمتر این است که دل جویی و حمایت از نیازمندان اتفاق بیافتد.

گفتنی است: در اجرای طرح هدیه ای به خدا در بزرگترین شب سال تعدا 340 عکس از دانشجویان به چاپ رسیده است و با مبلغ جمع آوری شده بیش از 40 خانوار از نیازمندان دولت آباد در طرح پوشش شب یلدایی پوشش می شوند.


گزارش از هدا سراج همدانی


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار