اصفهان؛

باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد

استانداراصفهان گفت: باید تعیین ساز وکار لازم برای استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد جوانان در دستگاه های مختلف در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم از فکر، ایده و انرژی جوانان حداکثر استفاده را در امور مدیریتی داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهارداشت: سمن ها در بخش جوانان وضعیت خاص و ویژه دارند و سیاست دولت استفاده از جوانان و نهادهای مردمی در امور مختلف کشور است.
استانداراصفهان با اشاره به انگیزه ی موجود در جوانان، گفت: این قشر از جامعه یکی از بسترهای رشد و توسعه ی خود را سمن ها و فعالیت در آن می بینند.
رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت جوانان پر انگیزه، بانشاط و پر جوش و خروش استفاده کرد، اظهارداشت: در جلساتی که با حضور اعضای سمن های حوزه ی جوانان برگزار می شود اغلب از اینکه از ظرفیت، پتانسیل و ایده ها و افکار آن ها در امور مدیریتی استان استفاده نمی شود انتقاد می کنند که انتقاد بجایی هم می باشد.
وی با بیان پیشنهاداتی برای افزایش همکاری جوانان گفت: باید یکی از دستورکارهای این جلسه بر این اساس قرار گیرد که سمن های مربوط به حوزه ی جوانان را چطور می توانیم تقویت و تکثیر کنیم.
زرگرپور افزود: در اولویت اول باید ساز وکار لازم برای استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد جوانان در دستگاه های مختلف بررسی و مشخص گردد که شاید تعیین این سازوکار نیاز به یک کار پژوهشی داشته باشد و باید در کوتاه مدت این اقدام صورت گیرد.
استانداراصفهان با اشاره به اینکه برخی از سازمان ها ارتباط تنگاتنگی با سازمان های مردم نهاد جوانان دارند گفت: باید از تجربیات موفق این سازمان ها استفاده کنیم تا بتوانیم از فکر، ایده و انرژی جوانان حداکثر استفاده را در امور مدیریتی داشته باشیم.
رسول زرگرپور به ظرفیت هلال احمر در بحث اوقات فراغت جوانان و مشارکت جوانان اشاره کرد و افزود: این جمعیت ظرفیت بالا، سابقه ی کار و تنوع کاری بالا و مخاطبین خاصی دارد که می تواند حوزه ی فعالیت خود را تا ۲-۳ برابر افزایش دهد.
وی با بیان اینکه در شورای آموزش و پرورش در خصوص اوقات فراغت جوانان بر چند مطلب تاکید شد که خوشبختانه اجرایی شده است، تصریح کرد: تحقق شعار "هر دانش آموز یک مهارت" بسیار مهم و اساسی است و باید با جدیت دنبال شود چرا که اگر دانش آموزان مهارتی نداشته باشند ممکن است در آینده شغلی خود موثر عمل نکند.
استانداراصفهان افزود: باید همه ی دستگاه ها در ارتباط با مهارت آموزی وارد عمل شوند چرا که این اقدام کار بسیار مهم و بزرگی است و اگر هر دستگاهی بتواند به ۱۰-۱۵ درصد مخاطبین یک مهارت یاد بدهد می تواند در آینده ی کشور و آینده ی جوانان تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.
رسول زرگرپور افزود: آموزش و پرورش ۷۵۰ هزار دانش آموز دارد و با امکانات فیزیکی خوبی که در اختیار دارد می تواند مخاطبین خود را به عدد بالاتر و به ۵۰ درصد برساند.
استانداراصفهان یادآور شد: مخاطبین دستگاه ها برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، متفاوت هستند و هر خانواده براساس سطح فرهنگی تحصیلی علایق سیاسی و اجتماعی یک نوع از نهادها را برای اوقات فراغت فرزندان خود بر می گزیند و اگر با برنامه ریزی فعالیت کنیم موازی کاری در این خصوص نخواهیم داشت.
گفتنی است در این جلسه جمعیت هلال احمر استان و اداره کل آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی امور جوانان و پرکردن اوقات فراغت این قشر از جامعه ارائه نمودند.
همچنین اجرای طرح برگزاری جشنواره و نمایشگاه استانی پیوند ایرانی- جهیزیه ی ایرانی با بیان نقطه نظرات مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه ای با حضور همه ی دستگاه های ذیربط به تصمیم گیری نهایی برسد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار