اردبیل؛

سرمایه گذاری برای اکتشاف نفت در مغان

استاندار اردبیل گفت: اکتشاف نفت مغان برای پنجمین بار متوالی مورد پیگیری قرار گرفته و با چند شرکت جهت سرمایه گذاری رایزنی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: برای پیگیری طرح اکتشاف نفت مغان با مهندس سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مذاکره داشتیم که مقررشد سرمایه گذاری لازم در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه استخراج نفت در مغان توسعه و رونق اقتصادی و اشتغالزایی را بدنبال خواهد داشت افزود: متاسفانه پیش از این اقدامی جدی برای اکتشاف نفت آن صورت نگرفته البته یک شرکت اوکراینی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده بود و حتی رقمی نزدیک به پنج میلیون دلار هزینه کرد که با آغاز تحریم کار را رها شد.

استاندار اردبیل در خصوص مساعدت مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران برای اکتشاف نفت مغان گفت: با شرکت اوکراینی مکاتبه رسمی از سوی مدیر اکتشاف شرکت نفت ایران صورت گرفته و حتی اخطار داده شده تا کار را بطور مجدد آغاز کنند در غیر این صورت ضمانت نامه های آنها به اجرا گذاشته خواهد شد.

خدابخش افزود:در صورتی که شرکت اوکراینی حاضر به سرمایه گذاری نشود باید موضوع با تعدادی از شرکت های داخلی مطرح گردد تا آنها برای سرمایه گذاری در نفت مغان ترغیب شوند.
وی طرح اکتشاف نفت مغان را از طرح های اولویت دار استان اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح تحول بزرگی در منطقه به لحاظ اشتغالزایی و جذب سرمایه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.