سرمایه گذاری 3 میلیارد یورویی در بخش آزادراهها/ 2 کوریدور جاده‌ای ردیف اعتبار گرفتند

معاون وزیر راه گفت: دو کوریدور جاده ای ردیف اعتباری گرفته و تا پایان سال آینده در بخش آزادراهی کشور 3 میلیارد یورو سرمایه گذاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت  و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست خبری در نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته اظهار داشت: زیر ساختهای کشور نیاز به توسعه  داشته و نقش اساسی در پیش‌برد سایر بخشها دارد. اجرایی شدن اهداف پیش بینی شده با حمایت دولت  و مجلس در جهت توسعه زیر ساختها محقق خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ساخت و ساز زیر بناهای حمل و نقل افزود: وظیفه این شرکت ساخت و ساز زیر بناهای حمل و نقل و تحویل آن به بهره بردار است. به طور میانگین بودجه این شرکت سالانه 3 هزار میلیارد تومان بوده که در سال گذشته نقدینگی شرکت ساخت و توسعه 4 هزار میلیارد که تماما صرف انجام پروژه ای عمرانی کشور شده است.

معاون وزیر راه در خصوص پروژه های نیمه تمام زیر بنای حمل و نقل بیان کرد: یکی از معضلات وزارت راه نیمه تمام ماندن پروژه ها می باشد که در مورد برخی از آنها اولویت بندی مناسبی صورت نگرفته است. در حال حاضر تعداد طرحها 112 تعداد کل پروژه ها 600 و پروژه های در دست اقدام 450 پروژه بوده و مابقی نیاز به قرار داد جدید دارد.

وی افزود: برای انجام پروژه های نیمه تمام  شرکت ساخت و ساز زیر بناهای حمل و نقل 140 هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که با بودجه فعلی انجام پروژه ها حدود 35 سال طول خواهد کشید.

خادمی در خصوص اولویت بندی انجام پروژه ها تاکید کرد: پروژه های عمرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گرفته که از آن جمله می توان به اجرایی کردن 121 کیلومتر آزادراه و 720 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه انجام پروژه راه‌ها با توجه به دستورالعملها و آیین نامه های به روز کشور انجام می شود تصریح کرد: به منظور ایمنی بیشتر راهها تمام اقدامات و پروژه ها منطبق با استانداردهای روز جهان انجام می گیرد.

وی به کوریدورها و برخی مسیرهای ترانزیتی اشاره و بیان کرد: راهبردها در جهت ایجاد شبکه ای از حمل و نقل جاده ای تعیین و اکنون 10 کوریدور جاده ای از سوی معاونت برنامه ریزی وزارت راه ابلاغ که از این تعداد 2 کوریدور ساحل خلیج فارس (حد فاصل شلمچه تا چابهار) به طول 1750 کیلومترو کوریدور توسعه ای بندر امام خمینی به مرز بازرگان ردیف اعتباری گرفته اند.

وی با اشاره به تلاشها و اقدامات در خصوص گلوگاههای منتهی به شمال کشور عنوان کرد: با وجود تنگناهای مالی در این خصوص امسال بیش از هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

سید حسین میر شفیع مشاور وزیر و معاون آزادراه‌های شرکت ساخت و ساز زیر بناهای حمل و نقل در مورد آزاد راه تهران شمال گفت: منطقه 1 این آزاد راه تا بهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و برای مناطق دیگر قرارداهای جدیدی در حال انعقاد است.

وی با توجه به سرمایه گذاری مطلوب در بخش آزادراهی کشور افزود: با توجه به استقبال سرمایه گذاران خارجی پیش بینی می شود تا سال آینده قریب به 3 میلیارد یورو در بخش آزاد راهی کشور سرمایه گذاری شود.

مشاور وزیر و معاون آزادراههای شرکت ساخت و ساز زیر بناهای حمل و نقل در پایان گفت: طبق وعده داده شده علی رغم مشکلات بودجه ای تا پایان تابستان سال آینده 95 درصد راههای روستایی کشور آسفالت خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار