بجنورد؛

کاهش 9 درصدی متوفیان تصادفات در خراسان شمالی

متوفیان تصادفات در خراسان شمالی در مدت مشابه سال گذشته ١٩٨ نفر بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت : با تحلیل داده‌های مربوط به فوت شده های ارجاعی تصادفات مشخص شد کاهشی ۹ درصدی در تعداد متوفیات تصادفات رخ‌داده است؛ به‌طوری‌که تا پایان آبان ماه ١٨۰ نفر (١٢۵ مرد و ۵۵ زن) در تصادفات جان‌باخته‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ١٩٨ نفر بود.

بابک سلحشور افزود: بررسی وضعیت عمومی این افراد نشان می‌دهد که میانگین سنی این افراد بیش از ٣٩ سال است و از کل افراد متوفی در تصادفات تا پایان آبان سال جاری، ٧۰ درصد متأهل و ٣۰ درصد مجرد بوده‌اند.

وی گفت: محل تصادفات منجر به فوت کل این افراد در ٨۵ درصد موارد محورهای برون‌شهری و جاده‌های خاکی و روستایی است که بیشترین آن در جاده‌های اصلی استان رخ‌داده است.

در جاده‌های درون‌شهری بیشترین تصادفات منجر به مرگ این افراد خیابان‌های اصلی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اظهار کرد: بیش از ۴٢ درصد متوفیان تصادفات در بازه زمانی مذکور راننده بودند، بنابراین به ایشان توصیه می‌شود ضمن استفاده از کمربند ایمنی و رعایت نکات ایمنی، از رانندگی هنگام خواب‌آلودگی جدا خودداری کنند.

سلحشور بااشاره به اینکه ۵٩ موتورسوار در تصادفات استان جان‌باخته‌اند گفت: تقریباً در هر سه روز یک راکب موتورسوار در استان جان می‌بازد که این امر لزوم بیشتر استفاده از تجهیزات ایمنی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگان توسط راکبین موتور را تصدیق می‌کند.

وی تصریح کرد: بررسی علت نهایی فوت این افراد نشان می‌دهد که در مرگ ۶٧ درصد افراد ضربه به سر و عوارض ناشی از آن، ازجمله شکستگی جمجمه، خونریزی مغزی و آسیب بافت مغزی، علت نهایی مرگ افراد بوده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.