بجنورد؛

بهره برداری از محور مشهد به جنگل گلستان

محور مشهد به جنگل گلستان در نیمه نخست سال 96 به بهره برداری کامل می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل راهداری، حمل‌ و نقل جاده‌ای استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: محور مشهد به جنگل گلستان که یکی از محورهای اصلی و از اولویت های نخست در استان است که تاکنون با پیگیری‌های انجام شده، دوسوم از این محور به شرایط مطلوب رسیده و یک‌سوم آن نیز تا پایان شش ماهه نخست سال ۹۶ به پایان می‌رسد.

بدیعی مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ کیلومتر از محور میامی به جاجرم به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر دیگر در حال روسازی است اظهار کرد: با ساخت و بهره برداری از این محور بار ترافیکی سنگین در هنگام سفر به تهران از جاده شمال برداشته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به کمبود اعتبارات راهداری استان در درزمینهٔ نگهداری راه‌ها گفت: نگهداری از راه‌ها هزینه بسیار بالایی نیاز دارد.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز در این نشست خبری گفت: براساس آمار پزشکی قانونی ، تا پایان مهرماه امسال 145نفر در سوانح جاده ای محورهای مواصلاتی استان جان‌ باختند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال شش و هشت دهم درصد کاهش داشته است.

سعید سبحانی با اشاره به اینکه هر 35 ساعت یک نفر در جاده‌های خراسان شمالی کشته می‌شوند،افزود: هدف‌گذاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برای خراسان شمالی تا پایان امسال کاهش هفت‌ درصدی است.

وی در خصوص تسهیلات نوسازی وسایل نقلیه هم گفت: افراد متقاضی می‌توانند برای سواری کرایه، مینی‌بوس و اتوبوس مشروط به اسقاط آن، تا 70 درصد بهای دستگاه، با بهره شش تا ده درصد تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.