وزیر بهداشت در حاشیه بهره‌برداری از بیمارستان فرقان؛

احداث بیمارستان تخصصی ویژه بانوان در جمکران

وزیر بهداشت گفت: یک آمبولانس هوایی ویژه حمل بیمار به زودی تحویل استان قم می‌شود.

تعلق یک آمبولانس هوایی ویژه حمل بیمار به استان قم در آینده‌ای نزدیک
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر بهداشت در حاشیه بهره‌برداری از بیمارستان 350 تختخوابی فرقان در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح این بیمارستان پس از 20 سال از شروع ساخت آن اظهار داشت: بیمارستان فرقانی یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور از لحاظ امکانات، تجهیزات با متخصصان و پرستاران مهربان است و من خوشحالم که ار این دولت این بیمارستان به بهره
‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: تا امروز این بیمارستان 50 درصد پیشرفت داشت که خوشبختانه با بهره‌برداری آن خدمت ناچیزی به مردم قم شده است و باید بگویم که قم از این لحاظ عقب مانده است چون حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در قم اولین مرکز درمانی پس از انقلاب است افزود: از لحاظ تعداد تخت بیمارستان 50 درصد نیاز استان قم تا به امروز برطرف شده است که من امیدوارم تا پایان دولت 800 تخت دیگر تحویل این استان شود تا از استانداردهای منطقه ای عقب نمانند.

به گفته وی؛ در دولت یازدهم، 800 تخت بیماستان تحویل مردم می شود که امروز 350 تخت و مابقی با حضور ظرفیت های خیرین و غیره ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: یک بیمارستان مخصوص بانوان در نزدیک جمکران قرار است ساخته شود و این کار قرار است در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: استیفای حقوق افراد یکی از بهترین کارها است و خوشبختانه قانون این مسیر را برای ما باز گذاشته است و ما شناسایی افراد متخلف می‌توانیم به حقوق افراد رسیدگی کنیم.

هاشمی ابراز داشت: ‌در عالم پزشکی مشاهده، معاینه و بعد قضاوت برگزار می‌شود و این جامعه مانند دستگاه‌ های دیگر ممکن است تخلفی در آن صورت بگیرد و وزارت بهداشت تابع قانون است و در این راستا همیشه پیش قدم می شود.

وی با بیان اینک احترام به قاضی پیشگیری و بازدارنده است تصریح کرد:‌ در عالم پزشکی ما نباید هیچ وقت باید بیماران را مجبور به تجهیزات پزشکی خاصی کنیم زیرا این کار با حقوق بیمار منافات دارد و دولت با تولید داخل به شرط رعایت شدن تمام استانداردهای جهانی موافق است و از تولید گران داخلی حمایت می‌کند.

هاشمی ادامه داد: اگر به تولید داخلی عمل کنیم و نگذاریم گروه خاصی تجهیزاتی را وارد کشور کنند این کار باعث رانت در کشور می‌شود و من با آن مخالف هستم.

وی ادامه داد: اورژانس هوایی نیاز مبرم کشور است و دولت اهتمام ویژه‌ای به آن دارد که در این مدت 5 هزار نفر در این مسیر نجات پیدا کردند و این مطلب برای من و وزارت بهداشت افتخار بسیار بزرگی است.

وی گفت: ما باید بهترین ناوگان اورژانس هوایی را داشته باشیم و یک تیم به اورژانس هوایی قم تعلق می‌گیرد. متأسفانه آمبولانس‌های هوایی چالش‌های نابجایی را در فضای مجازی ایجاد کرده و ما تلاش می‌کنیم یک آمبولانس هوایی ویژه حمل بیمار به استان قم هر چه سریعتر تعلق بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار