نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد:

آمریکایی‌ها درباره تغییراتی که ترامپ انجام خواهد داد نظرات متفاوتی دارند

با اینکه بسیاری از آمریکایی‌ها باور دارند در واشنگتن تغییراتی ایجاد خواهد شد، درباره چگونگی آن اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "وال استریت ژورنال"، دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – در حالی به روز تحلیف نزدیک می‌شود که از هر 10 آمریکایی، 7 نفر معتقدند وی تغییراتی که پیشتر تعهد کرده بود را در این کشور اعمال خواهد کرد. با این‌حال، درباره نوع تغییراتی که دولت وی در آینده به وجود خواهد آورد اختلاف نظر وجود دارد.

نتایج نظرسنجی جدید وال استریت ژورنال و ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد 68 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند در امور کاخ سفید تغییراتی ایجاد خواهد شد. با این‌حال، حدود یک سوم از این افراد باور دارند این تحولات، منفی خواهند بود.

علاوه بر 32 درصد آمریکایی‌ها که معتقدند امور واشنگتن بدون تغییر باقی خواهند ماند، بیش از نیمی از آمریکا‌یی‌‎ها اعلام کرده اند دونالد ترامپ تغییرات نامناسبی را در آمریکا ایجاد خواهد کرد.

همچنین، نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند روند انتقال قدرت ترامپ به خوبی پیش می‌رود. این در حالی است که 41 درصد این ادعا را رد می‌کنند. این در حالی است که در سال 2008 و هنگامی که باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد، 71 درصد آمریکایی‌ها روند انتقال قدرت وی را تایید کرده بودند.

جهت‌گیری‌های حزبی بر نظرات درباره روند انتقال قدرت به ترامپ تاثیر گذار بوده است. 82 درصد از شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه در این نظرسنجی از روند انتقال قدرت به وی ابراز رضایت کرده اند، این در حالی است که تنها 12 درصد از دموکرات‌ها این موضوع را تایید کرده اند.

اطلاعات بیشتر درباره نتایج نظرسنجی وال استریت ژورنال و ان‌بی‌سی نیوز روز دوشنبه منتشر خواهد شد. در این نظرسنجی که در بازه زمانی 12 تا 15 دسامبر انجام شد، 1000 آمریکایی بزرگسال شرکت کردند. حاشیه خطا در نتایج این نظرسنجی 3.1 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار