دیوید سیسیلین: اعضای کالج انتخاباتی باید از جزئیات ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مطلع شوند

یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا از سازمان سیا خواست اطلاعات مربوط به ادعای دخالت روسیه در نتایج انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، "دیوید سیسیلین"، نماینده حوزه انتخابیه اول ایالت "رود آیلند" از حزب دموکرات روز گذشته در گفتگو با پولیتیکو اعلام کرد زمانی که اعضای کالج انتخاباتی بخواهند رأی بدهند باید از اطلاعات مربوط به دخالت روسیه در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطلع باشند.

وی در این خصوص گفت: اعضای کالج انتخاباتی باید این حق را داشته باشند که میزان دخالت کشورهای دیگر را در نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نظر بگیرند.

دیوید سیسیلین اوایل روز گذشته توییت یک کارشناس امنیت ملی از مؤسسه ای در ایالت "رودآیلند" آمریکا را در حساب توییتر خود قرار داد. در این توییت آمده بود: جامعه اطلاعاتی آمریکا باید پیش از رأی دهی اعضای کالج انتخاباتی، اطلاعات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کند.

سیسیلین همچنین روز گذشته با ارسال یک توییت دیگر در حساب خود از کاخ سفید خواست اطلاعات مربوط به ارزیابی جدید سازمان سیا از ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کند.

اظهارات سیسیلین پس از آن مطرح شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یک ارزیابی محرمانه روسیه را به دخالت در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و تلاش برای فراهم کردن زمینه های پیروزی دونالد ترامپ در برابر رقیب دموکراتش "هیلاری کلینتون" متهم کرد. این درحالیست که تیم انتقال قدرت ترامپ به این ارزیابی سازمان سیا واکنش نشان داد و صحت اطلاعات آن را رد کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار