پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان در دور دوم انتخابات مجلس سنا در لوئیزیانا

نتیجه انتخابات مجلس سنای آمریکا در ایالت لوئیزیانا که به دور دوم کشیده شده بود، به نفع جمهوری‌خواهان تمام شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "جان نیلی کندی"، نامزد حزب جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا در دور دوم انتخابات در لوئیزیانا که روز گذشته برگزار شد توانست "فاستر کمپل" نامزد حزب دموکرات را شکست دهد و در این انتخابات پیروز شود. با پیروزی وی، جمهوری خواهان 52 کرسی مجلس سنا را در اختیار دارند. 

فاستر کمپل در گفتگو با حامیان خود در شهر "باتون روژ"، در ایالت لوئیزیانا اعلام کرد: با کِندی تماس گرفتم تا پیروزی اش را تبریک بگویم.

بر اساس اعلام وبسایت وزارت امور خارجه آمریکا، جان نیلی کندی، خزانه‌دار ایالت لوئیزیانا با کسب 63 درصد آرا توانست رقیب دموکرات خود را شکست دهد.

"جان بل ادواردز"، فرماندار دموکرات ایالت لوئیزیانا هم پیروزی کندی را به وی تبریک گفت و از اشتیاق خود برای همکاری با وی سخن گفت.

با پیروزی کندی در انتخابات مجلس سنای آمریکا، جمهوری خواهان از مجموع 100 کرسی، اکثریت 52 کرسی را به خود اختصاص داده اند. جمهوری خواهان پیش از انتخابات 8 نوامبر آمریکا نیز با در اختیار داشتن 54 کرسی در مقابل 46 کرسی دموکراتها، اکثریت این مجلس را در اختیار داشتند.

لوئیزیانا دارای قوانین خاصی است، به همین دلیل انتخابات در این ایالت به دور دوم کشیده شد. بر اساس قوانین لوئیزیانا، در صورتی که هیچ کدام از نامزدها 50 درصد آرا را بدست نیاورند، دو نامزدی که بیشترین رأی را کسب کرده اند، به دور دوم می روند. دور دوم انتخابات در لوئیزیانا روز گذشته برگزار شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز روز گذشته از مردم این ایالت خواست به نامزد جمهوری‌خواهان رای دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار