همدان؛

پایان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با معرفی برترین ها در همدان

تندیس های زرین بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان به برترین های جشنواره رسید .

تندیسهای زرین بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان دردستان برترینهابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛دراین جشنواره در بخش عکس، مریم قهرمانی زاده ، سید ضیاء الدین صفویان و مریم ملک مختار عناوین نخست تا سوم را از آن خود کردند .

مرضیه سرمشقی هم در بخش پوستر تندیس جشنواره را دریافت کرد .

 در بخش نگارش مقاله نیز نگار اسماعیل پور، مژگان وثوقی و احمد بیگلریان نفرات برتر شدند .

 در بخش نمایشنامه نویسی کیومرث قنبری آذر و صدیقه دبیری برای نگارش نمایشنامه شیر کتابخانه ، محمد باقر نباتی مقدم برای نگارش افسانه سابالان و مریم رهاسرشت برای نگارش نمایشنامه نان و حلوا عنوانهای اول تا سوم را کسب کردند .

 در بخش تئاتر خیابانی هم آنالی شکوری بازیگر نمایش، محدثه فرهادی بازیگر نمایش سورپرایز و یاسمن رادمنش بازیگر نمایش این همه من بهترین بازیگزان زن و مهدی حبیبی بازیگر نمایش سورپرایز و میثم سرآبادانی بازیگر نمایش جادوگر شهر زباله ها نیز بهترین بازیگر مرد شناخته شدند

جایزه بهترین نمایشنامه خوانی هم به احسان مجیدی و فرزاد لباسی کارگردان نمایشنامه خوانی شنگول و منگول رسید و هانیه زحمت کش و الهه میرزایی هم بهترین طراح لباس در نمایش نگاه خط خطی شدند .

در بخش طرح و ایده تئاتر خیابانی هم بهداد بلیغ فر کارگردان نمایش این همه من برتر شناخته شد .

مهدی حبیبی کارگردان نمایش سورپرایز و بهداد بلیغ فر کارگردان نمایش این همه من هم به عنوان کارگردانان تئاتر خیابانی برگزیده شدند .

در بخش بهترین آهنگسازی تئاتر کودک نیز فرید نوایی برای موسیقی نمایش کلوچه های خدا و محمد نصرتی آهنگساز نمایش رنگ رنگ نقاشی نفرات برتر شدند .

جوایز بخش بهترین طراحی صحنه ، به مهدی شریفی برای نمایش مورچه ای به نام موری و سینا ییلاق بیگی برای طراحی صحنه نمایش لاکی عجق وجق اهدا شد.

در طراحی لباس تئاتر کودک هم، آزاده محمدی شیرازی برای نمایش لاکی عجق وجق و زینب رشتی برای نمایش مورچه ای به نام موری جوایز را دریافت کردند .

 جایزه بهترین بازیگر زن بخش کودک هم به سحرزینعلی بازیگر نمایش کلوچه های خدا و ندا نوری بازیگر نمایش عمو نوروز و ننه سرما و مریم الهامیان بازیگر نمایش رنگ رنگ نقاشی رسید .

 در بخش بهترین بازیگر مرد هم سعید حاج حیدری بازیگر نمایش کلوچه های خدا و محسن شهرکی و محمد اسلامی بازیگران نمایش مورچه ای به نام موری جوایز را از آن خود کردند .

جوایز بخش نمایشنامه نویسی و کارگردانی تئاتر کودک هم به سید آرش شریف زاده نویسنده و کارگردان نمایش کلوچه های خدا و جواد انصافی نویسنده و کارگردان نمایش عمو نوروز و ننه سرما رسید .

جایزه ویژه آثار برگزیده منتخب مردم همدان هم به نمایش مورچه ای به نام موری به کارگردانی محمد جهان پا و نمایش کلوچه های خدا به کارگردانی سید آرش شریف زاده اهدا شد.

در بخش بین الملل نیزتئاتر اورکت از کره جنوبی بیشترین آراء مردمی جشنواره را به دست آورد . همچنین بیشترین آراء مردمی بخش تئاتر نوجوان به نمایش کدو زری به کارگردانی محمد طالبی و نمایش رنگ رنگ نقاشی به کارگردانی بهرام دوست قرین در تئاتر کودک اختصاص یافت.

در بخش تئاتر نوجوان بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوانان هم جایزه بهترین موسیقی به علی بی نیاز و سیاوش عظیمی برای موسیقی نمایش کدو زری و رامین کهن برای نمایش گیسوانی برای پرواز اهدا شد .

در بخش طراحی صحنه رضا حسن زاده برای نمایش حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز و علی اعلمی برای نمایش کدو زری برتر شدند .

آنالی شکوری بازیگر نمایش یک سیب برای دو نفرو فروزان بهرام پور بازیگر نمایش کدو زری هم بهترین بازیگران زن تئاتر نوجوان شدند و از گروه بازیگران نمایش پس لرزه و نمایش کابوس هم قدردانی شد .

 در بخش نمایشنامه نویسی تئاتر نوجوان هم سینا شفیعی نویسنده نمایش پس لرزه و رضا صادقی برای نمایش حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز برتر شدند .

جایزه بهترین کارگردانی هم به رضا حسینی کارگردان نمایش حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز و حمیدرضا ملاحسینی کارگردان نمایش یک سیب برای دو نفر اهدا شد .

جایزه ویژه بخش نوجوان جشنواره هم به محمد اسماعیل زاده کارگردان نمایش پس لرزه رسید .

تجلیل از علیرضا بشیری فرزند محمد حسین بشیری شهید مدافع حرم هم بخشی از برنامه های مراسم پایانی این جشنواره بود .

 550 هنرمند در قالب 60 گروه نمایشی از ایران و چند کشور خارجی درمدت برگزاری جشنواره 160 نمایش را در مناطق مختلف استان همدان اجرا کردند

انتهای پیام/ ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.