سمنان;

راه اندازی نمايشگاه دائمی صنايع دستی در سمنان

نمایشگاه دائمی و کارگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در سمنان در حال راه اندازی است و تا پايان سال آينده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین خواجه بیدختی مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این نمایشگاه در محدوه ترمینال سمنان و در محوطه ای به مساحت پنج هزار متر مربع ساخته می شود که شامل غرفه‌های نمایشگاهی است.

وی ادامه داد: هزار و 200 متر مربع از این فضا به نمایش و کارگاه ساخت صنایع دستی اختصاص می‌یابد.

خواجه بیدختی با اشاره به اینکه تاکنون بخش اول ساخت نمایشگاه دائمی صنایع دستی سمنان به پایان رسیده است، افزود: پیشرفت کار ساخت این نمایشگاه تاکنون 28 درصد بوده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان ابراز امیدواری کرد: با حمایت سازمان میراث فرهنگی و مسوولان استانی برای تامین اعتبار طرح، این نمایشگاه تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه برای اولین بار است که در سمنان نمایشگاه دائمی صنایع دستی راه اندازی می شود، گفت: نمایشگاه دائمی می‌تواند در حمایت از هنرمندان در زمینه تولید و ارائه آثار، جذب گردشگران و رونق هنرهای سنتی سمنان موثر باشد.

گفتنی است در استان سمنان چهارهزار 500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار