برکسیت ممکن است 10 سال به درازا بکشد

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است ده سال به درازا بکشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سفیر انگلیس در اتحادیه اروپا می گوید روند خروج از اتحادیه اروپا ممکن است ده سال به درازا بکشد.

روزنامه دیلی میل نوشت ایوان راجرز، نماینده انگلیس در اتحادیه اروپا در ماه اکتبر امسال در پیامی محرمانه به اعضای هیئت دولت انگلیس هشدار داد روند خروج از این اتحادیه، احتمالا تا اواسط دهه 2020 تکمیل نخواهد شد.

وی پس از گفتگو با رهبران اتحادیه اروپا این هشدار را داده است. ترزا می، نخست وزیر انگلیس در سفر روز پنجشنبه به بروکسل به منظور شرکت در نشست سران اتحادیه اروپا، درباره مهاجران با همتایانش تبادل نظر کرد.

در این نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا، بحران مهاجران بررسی شد اما در میهمانی شام که درباره شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست، نخست وزیر انگلیس به علت دعوت نشدن، حضور نخواهد داشت.

ترزا می در بدو ورود به بروکسل گفت: از این که رهبران اتحادیه اروپا می خواهند درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفتگو کنند، استقبال می کند زیرا همچون انگلیس، دیگر اعضای اتحادیه اروپا نیز برای جدایی انگلیس باید آماده شوند.

به نوشته دیلی میل، نخست وزیر انگلیس همچنین برخلاف سخنان پیشین درباره ضرورت خروج سخت از اتحادیه اروپا، خواهان خروج نرم از این اتحادیه شده و این رویه را به سود همه اروپا توصیف کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار