نشست بی‌ سر‌و‌صدای آمریکا و متحدانش درباره اوضاع عراق و سوریه

شبکه تلویزیونی اسکای از برگزاری نشست بی سر‌و‌صدای لندن با ادعای بررسی روند پیشرفت مبارزه با داعش، خبر داد.

نبرد با داعش؛ به دست مردم عراق و سوریه، به نام آمریکا و متحدانشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی اسکای اخبار نشست امروز وزیران دفاع 15 کشور را در لندن منتشر کرد که در آن، «اشتون کارتر»، وزیر دفاع آمریکا بر عزم آن کشور در ادامه مبارزه با داعش، تاکید کرد. این در حالی است که این مردم و ارتش عراق و سوریه بوده‌اند که داعش و تروریست‌ها را شکست دادند. 

کارتر افزود: در تلاش هستیم با تجهیزات دفاعی و فعالیت‌های اطلاعاتی عملیات خارجی داعش را خنثی کنیم.  وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد: عملیات ما نه تنها موجب از بین بردن شماری از سران داعش شد؛ بلکه هزاران عامل خارجی آن را از بین برد. 

نشست وزیران دفاع کشورهای هم‌پیمان آمریکا در حالی بدون سر وصدا در لندن برگزار شده است که روند بازگشت بیش از پنج هزار نفر از تروریست‌های غربی شکست‌خورده در عراق و سوریه و احتمال اقدامات خودسرانه آنها موجی از نگرانی را در میان سیاستمداران و نهادهای امنیتی و انتظامی این کشورها ایجاد کرده است. 

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، کشورهای متحد واشینگتن در مبارزه با داعش، نگرانند که آمریکا در آینده، از مبارزه با داعش دست بکشد. 

آخرین کنفرانس با عنوان نشست ضدداعش اشتون کارتر در حالی برگزار شد که شرکت کنندگان در آن، از سیاست‌های دفاعی رئیس‌جمهور بعدی آمریکا و نیات وی درباره داعش بی خبر و نگرانند و نمی دانند که آینده این ائتلاف به کجا خواهد انجامید. 

در حالی که با آزادسازی حلب، بزرگ ترین پیروزی ارتش سوریه در پنج سال گذشته به دست آمده است، به گزارش اسکای، موضوع اصلی کنفرانس امروز، عراق بود و ژنرال «جوزف ووتل»، گزارشی از وضع موصل در عراق و نیز رقه در سوریه ارائه کرد. ژنرال ووتل، مقام ارشد ارتش آمریکا در نظارت بر مبارزه با داعش است. 

«مایکل فالون»، وزیر دفاع انگلیس، نیز در این نشست، گفت: در سال 2017 باید ضربه سهمگینی به ترویست ها وارد آوریم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار