واشینگتن: تلاش آمریکا برای جلوگیری از رویارویی نیروهای ترکیه و کردهای سوریه

مقامات آمریکایی اعلام کردند واشینگتن تلاش می کند از رویارویی میان نیروهای ترکیه و کردهای سوریه، جلوگیری کند.

واشینگتن: تلاش آمریکا برای جلوگیری از رویارویی نیروهای ترکیه و کردهای سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، سرهنگ جان دوریان، سخنگوی آمریکایی (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی ضدداعش اعلام کرد: «ما این هفته، مذاکرات مشترک با ترکیه، نیروهای سوریه دموکراتیک و سایر شرکای منطقه‌ای را تسهیل کردیم.»

ترکیه و کردهای سوریه دو متحد مهم به‌اصطلاح ائتلافی هستند که به رهبری آمریکا به وجود آمده است اما منافع آنها باهم در تضاد است. پیش تر میان نیروهای دو طرف تیراندازی های متقابلی صورت گرفته است. سرهنگ دوریان اعلام کرد «ما تلاش می کنیم به نحوی عمل کنیم تا گفتگوهایی که همه طرف ها در مبارزه با داعش را متمرکز می‌کند، حفظ کنیم.»

نیروهای ترکیه که در پایان ماه اوت در حمایت از گروه های معارض سوری  وارد شمال سوریه شدند، تهدید می کنند به طرف شهر منبج که نیروهای موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک تحت کنترل دارند، پیشروی می کنند.

آمریکا با نگرانی اوضاع را تحت نظر دارد و این در حالی است که نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان متحد آمریکا به شمار می روند. یک مقام نظامی آمریکایی پنج‌شنبه، اعلام کرد: «بزرگ ترین نگرانی نیروهای سوریه دموکراتیک این است که ترکیه آنها را تهدید می کند به آنها حمله خواهد کرد». این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد «همین باعث شده است آنها در پیشروی به طرف رقه دچار تردید شوند.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار