ساری،

مشاهد نوع جدید آنفلوآنزا در مازندران

مواردی از بیماری آنفلوآنزا نوع جدید H3N2 در مازندران مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرهنگ بابامحمودی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مشاهده موارد اندک نوع جدید بیماری آنفلوآنزای H3N2 در مازندران اشاره کرد و گفت: نوع غالب بیماری آنفلوآنزا همان نوع H1N1 است.

وی با بیان اینکه این بیماری به شدت بیماری سال گذشته نیست، افزود: موارد شدید آنفلوآنزا که منجر به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، بدحالی و یا فوتی شود تاکنون در این استان مشاهده نشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: افرادی با علائم تب، سردرد، گلودرد، دردهای عضلانی و سرفه به مراکز درمانی مراجعه کردند و با مصرف دارو سلامتی خود را به دست آوردند.

وی با اعلام اینکه اغلب افرادی که واجد شرایط واکسن بودند، واکسن خود را دریافت کردند، افزود: اطفال، افراد بالای 60 سال، خانم‌های باردار، بیماران مبتلا به آسم، دیابت، مزمن ریوی، نارسایی قلبی، بیماران بدخیم، تالاسمی، افراد دارای وزن بالا، بیماران مزمن کبدی و پیوند کلیه جز گروه‌های در معرض خطر هستند که حتماً باید واکسن را دریافت کنند.

بابامحمودی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها، بر رعایت مسائل بهداشتی رعایت برای مقابله با آنفلوانزا تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.