ساری،

تأیید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران وجود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دو نقطه استان را تایید کرد.

حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: کارشناسان این اداره کل ، لاشه یک قطعه پرنده مهاجر در شبه جزیره میانکاله و یک قطعه پرنده بومی تلف شده را بررسی کردند که نتیجه آزمایش ها نشان داد این دو  قطعه پرنده بر اثر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان تلف شدند.

وی با بیان اینکه تنها تلفات پرندگان بر اثر آنفولانزا محدود به این دو مورد بود، افزود: نوع آنفولانزایی که در این پرندگان دیده شده از آنفولانزای سال های گذشته متفاوت است و بیشتر اردک را آلوده می کند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: با توجه به احتمال شیوع این بیماری، صید، شکار و خرید و فروش پرندگان بومی و مهاجر تا اطلاع ثانوی در استان ممنوع است و مردم گوشت مصرفی را از فروشگاه های مجاز خریداری کنند.

رضوانی از صاحبان طیور بومی نیز خواست از کشتار و عرضه طیور خودداری کنند و آنها را در نقطه ای محصور نگه دارند.

وی گفت: ماموران دامپزشکی برای جلوگیری از احتمال شیوع این بیماری تا شعاع یک کیلومتر از دو منطقه ای که لاشه دو پرنده کشف کردند اقدامات پیشگیرانه را آغاز کردند.

محمد سلطانتویه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در انسان دیده نشده است، اما رعایت نکات بهداشتی به خصوص برای کودکان و افراد مسن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بابیان اینکههمه مراکز درمانی استان از ابتدای پاییز، نسبت به مواجهه با انواع آنفلوانزاها آمادگی کامل را کسب کردند، افزود: مراکز  درمانی و خانههای بهداشت برای پیشگیری از این نوع بیماری آموزش های لازم را به مردم می دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار