دیپلمات سابق ایران در بامیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

علمای ادیان توحیدی با خرد جمعی صلح و امنیت را در جهان رواج دهند

یک دیپلمات گفت: مقابله با تفکرات افراطی که جهان امروز را مختل و چهره دین را مخدوش کرده است، خرد جمعی علمای ادیان توحیدی را می‌طلبد.

علمای ادیان توحیدی با خرد جمعی صلح و امنیت را در جهان رواج دهندعلیرضا رجایی دیپلمات سابق ایران در بامیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در شرایط کنونی سياست تفرقه انگیزانه مذهب علیه مذهب از سوی فرقه‌گرايان افراطي طراحي شده و در قالب جریانهای تكفيری چهره‌ای خشن از اسلام در دید جهانیان به نمایش گذاشته است، اظهار داشت: مقابله با این اینگونه تفکرات خردجمعی علمای ادیان توحیدی را می‌طلبد تا با شبکه‌سازی و انتقال مفاهیم صحیح دین و تزریق آن به افکار عمومی بستر ترویج صلح، امنیت و امید در جهان فراهم شود.

سرکنسول سابق ایران در افغانستان با بیان اینکه شرايط كنوني ايجاب می‌کند مسلمانان براي مقابله با اسلام ستيزی بپاخيزند و این ترجمه شريعت كه اسلام مصدر صلح و مودت براي بشريت است را در عمل نشان دهند، بیان داشت: علمای دینی باید از اينكه اسلام و مسلمانان به‌عنوان يك جنگ‌افزار در اختيار استكبار جهاني قرار گیرد، ممانعت کنند.

وی افزود: کسانی که به‌عنوان ناجی و به بهانه مبارزه با تروریسم در کشورهای اسلامی مانند افغانستان و عراق و.. حضور دارند خود عامل تهديد و بحران در منطقه هستند.

رجایی با اشاره به اینکه هفته وحدت از تدابير علمای شيعه است و هرساله هم با تشريك مساعی اهل تشیع و تسنن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: وجوه اشتراك در میان مسلمانان شيعه و سني صددرصدی است و ما امت واحد هستیم که این موضوع در هفته وحدت تجلی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار