اصفهان؛

آموزش و پرورش کاشان صاحب گنجینه با مستندات بیش از یکصدسال می شود

دبیر آیین نکوداشت یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان از افتتاح موزه مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان با مستنداتی به قدمت 100 تا 150 سال خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا فاضل دربندی،امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت:این موزه شامل بخش های مدارک و مستندات،  بازسازی مکتب خانه های قدیم، ابزار و وسایل آموزش و پرورش از یکصد سال اخیر، گالری تصاویر مدارس ومعلمان قدیم که تنها تصویر از مکتب خانه ایران در آن با قدمت 150 سال از مکتب خانه کاشان است در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد. 
وی،تصاویر مدارس ملی شهرستان کاشان در گذشته از جمله مدارس علیمحمد مدرس،  حجت الاسلام صلاحیان و مدرسه گوهر مراد را در گالری این گنجینه یادآورشد و گفت :نمایش کتاب های درسی با قدمت صدساله از سال های 1299،  1307 و 1308 و بخش شهدای فرهنگی ابا تصاویر و اسناد 35 معلم شهید و 400 دانش آموز شهید کاشان از دیگر بخش های موزه آموزش و پرورش کاشان است.
به گفته وی،نمایشگاه وسایل کمک آموزشی قدیم شامل افلاک نما،  دیتا و ویدئوهای قدیمی و دستگاه های چاپگر از دیگر ادوات قابل نمایش در این گنجینه است.
معاون پژوهش وبرنامه ریزی مدیریت آموزش وپرورش کاشان،در ادامه تجلیل از آثار برتر ارسالی به فراخوان آیین نکوداشت یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان و اهدای اسناد ارزشمند با این قدمت به موزه را در مراسم اختتامیه این آیین تاکید کرد و گفت:با افتتاح موزه کلاس های تاریخ دانش آموزان در این گنجینه برگزار خواهد شد.
فاضل دربندی،  با تاکید بر اینکه مکان موزه منزل شخصی مرحوم جواد کتابچی است که به مدیریت آموزش و پرورش کاشان اهدا شده است گفت :کتاب یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان شامل تاریخچه مدارس،آثار و اسناد و تصاویر نیز در این آیین رونمایی می شود.
به گفته وی،  آیین افتتاح ممدیریت وزه آموزش و پرورش کاشان در روز شنبه 27 آذرماه با حضور مسوولان کشوری و استانی در حاشیه برگزاری آیین نکوداشت یکصدسالگی این مدیریت برگزار می شود.
وی در پایان تصریح کرد: موزه آموزش و.پرورش کاشان دومین موزه ادارت آموزش و پرورش استان اصفهان بعد از شهر اصفهان است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانش اموز دهم انسانی کاشان فین
۱۵:۴۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
سلام میخواستم بگم اقای رئیس اموزش وپرورش شهرستان کاشان چرا شهرداری لطمه به مامی زند چراکسی پاسخگو نیست ایا این کار صحیح است که می خواهند وسط سال مدرسه ی ماراویران کنند باتشکر لطفا هرچه سریعا پیگیری نمائید
یکی از بچه های دبیرستان مستوفی زاده فین بزرگ کلاس دهم