اردبیل؛

افزایش پرداخت زکات در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: زکات پرداختی اردبیلی‌ها در سال‌ ۹۵ نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز زلالی در جلسه بررسی میزات زکات جمع‌آوری شده در استان اردبیل اظهار داشت: زکات پرداختی اردبیلی‌ها در سال‌ 95 نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 27 درصد رشد داشته است به طوری که روستاییان و کشاورزان اردبیلی بیش از 18 میلیارد و 154 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: بیش از 7 میلیارد و 677 میلیون ریال از زکات پرداختی در قالب «سهم الفقرا» در اختیار مددجویان و افراد نیازمند روستاهای مؤدی زکات قرار گرفته و بر اساس سیاست‌های کمیته امداد، 60 درصد از زکات باید در بحث فقرزدایی و 40 درصد در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا کنون توانسته‌ایم خدمات مطلوبی را به اقشار آسیب‌پذیر ارائه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر روستا صرف نیازمندان همان محل می‌شود، افزود: براساس نیازسنجی‌های انجام شده از خانواده‌های تحت پوشش، نیازهای اساسی مددجویان شناسایی و طبق آن خدمات حمایتی ارائه می‌شود.

زلالی بیان کرد: در راستای ترویج و تبیین هر چه بیشتر فرهنگ زکات در بین اقشار مختلف جامعه تفاهمنامه همکاری با بسیج طلاب انعقاد شده است که بر اساس این تفاهمنامه 380 نفر از طلاب، روحانیون و مبلغان علوم دینی با کمیته امداد استان در زمینه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ زکات در جامعه همکاری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه از یک هزار و 780 روستای استان تنها 880 روستا مشمول پرداخت زکات هستند، اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی برای پرداخت زکات دارد که امیدواریم با ترویج هر چه بیشتر این فریضه واجب الهی بتوانیم به توسعه و آبادانی منطقه کمک کنیم که افزایش چشمگیر زکات پرداختی کشاورزان خیر بیانگر توجه ویژه آنان به این فریضه الهی است و پرداخت زکات برکت‌های بسیاری دارد که این برکات در عرصه‌های مختلف جامعه نیز قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، پرداخت ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار