اردبیل؛

فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه شود

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل گفت: امروز بیش‌ از‌ پیش در جامعه نیاز به فرهنگ‌سازی در مورد وقف احساس می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز خدایی افزود: وقف سنت حسنه‌ای است که نجات دهنده انسان در آخرت می‌باشد و اداره اوقاف و امور خیریه هم در رسیدن به اهداف و نیت‌های پسندیده واقفین به آنها کمک می‌کند.

وی گفت: محورهای اصلی فعالیت‌های اداره اوقاف برگزاری مسابقات قرآنی٬ احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین خیر‌اندیش و رسیدگی به امورات بقاع‌متبرکه است و در صورتی‌که سنت حسنه وقف در شهر ما ساری و جاری گردد بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی برطرف می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل افزود: توجه به سنت حسنه وقف متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته و اگر در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد به یقین بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی مرتفع خواهد شد.

خدایی با اشاره به اینکه وقف سرمایه ارزشمندی است که فواید آن به‌صورت مستقیم در جامعه دیده می‌شود اظهار کرد: رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی در این زمینه نقش مهمی در بستر‌سازی فرهنگ وقف می‌توانند داشته باشند.

وی تصریح کرد: واحد فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ‌«بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند» از ابتدای سال برنامه‌هایی همچون طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروزی، طرح نشاط معنوی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان طی 80 روز در تعطیلات تابستانی، طرح ضیافت الهی در 12 بقعه طی ماه مبارک رمضان و سوگواره بصیرت عاشورایی برای عزاداری در ماه های محرم و صفر را اجرایی کرده است.

خدایی گفت: در سی‌ و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم که در دو بخش خواهران و برادران با حضور 139 شرکت کننده برگزار شد به افراد برگزیده در رشته‌های حفظ٬ قرائت و ترتیل، اذان و دعاخوانی جوایزی ارزنده اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه نیات همه موقوفات شهرستان اردبیل از ابتدای امسال اجرایی شده است گفت: مساعدت به مستمندان از جمله نیت‌های اصلی واقفان است که اداره اوقاف با کوشش فراوان سعی در انجام آن دارد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، نهادیه ، فرهنگ ، وقف ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.