اردبیل؛

اجرای طرح آرامش بهاری در بیش از 21 امامزاده شاخص استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروزی طرح آرامش بهاری در بیش از 21 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار و بیش از 45 هزار نفر زائر در زیارتگاه ‌های امامزادگان استان حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌ الاسلام اکبر قیامی اظهار کرد: این طرح از 28 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین در بقاع متبرکه شاخص اجرا شد.

وی افزود: زائران با حضور در این مکان‌ های معنوی از برنامه ‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌ مند شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیشترین ورودی گردشگران و مسافران را به امامزاده‌ سید صدرالدین و امامزاده صالح اردبیل، امامزاده سید سلیمان فخرآباد در مشگین‌ شهر و همچنین امامزاده عبدالله کلور دانست و گفت: با اتمام این طرح دستاوردهای معنوی و فرهنگی زیادی نصیب اوقاف استان شد.

حجت الاسلام قیامی افزود: در این طرح با برپایی خیمه‌ های معرفت، ایستگاه های صلواتی، ایستگاه‌ های مشاوره و پاسخگویی به احکام شرعی، سخنرانی‌های مناسبتی، برپایی غرفه های عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و برپایی نمازهای جماعت در خدمت گردشگران، مسافران و هموطنانمان بودیم.

وی به برنامه ‌های اولویت ‌دار سال ‌جاری اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان با رویکرد ترویج و ترغیب فرهنگ حسنه وقف اشاره کرد و گفت: در کنار احیای موقوفات زیباسازی و بهسازی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و احقاق حقوق موقوفات تلاش بر افزایش بهره ‌وری اقتصادی موقوفات است.

امامزاده عبدالعزیز نیار، امامزاده صالح اردبیل، میرزاده خانم میدان قیام، حلیمه خاتون آقاباقر، سید صدرالدین واقع در جاده مغان در اردبیل، سید صدر الدین فخر آباد، سید ابراهیم لاهرود، سیدمحمد آلنی، سیدعماد الدین رضی واقع در شهرستان مشگین شهر، محمد بن حنفیه در روستای قلعه برزند گرمی، مسجد غریب لنی سفلی در شهرستان گرمی و پنج بقعه واقع در شهرستان خلخال از جمله امامزاده قاضیلر، سیدعبدالله کلور، امیر نعمت آل هاشم، سید محمود معجره، سیدابوالقاسم کالار و سید علی شال از بقاع متبرکه و شاخص استان اردبیل است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.