اردبیل؛

پرداخت 19 میلیارد ریال زکات توسط خیران اردبیلی

معاون‌ کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال، خیران اردبیلی بیش از ۱۹ میلیارد و ۱۹۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند که بخشی از آن در قالب «سهم الفقرا» در اختیار اقشار محروم جامعه قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صفر توحیدی در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی در اردبیل اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 9 ماهه امسال خیران اردبیلی بیش از 19 میلیارد و 192 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند که بخشی از آن در قالب سهم فقیران در اختیار اقشار محروم جامعه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امسال کشاورزان اردبیلی بیش از 19 میلیارد و 192 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند، گفت: زکات پرداختی خیران نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 34 درصد افزایش داشته که خوشبختانه این وضعیت نشان از افزایش اعتماد مردمی به این مجموعه است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در سال 94 کشاورزان خیر بیش از 14 میلیارد ریال زکات پرداخته کرده‌اند، اظهار کرد: زکات با هدف محرومیت‌زدایی و کمک برای برطرف‌کردن مشکلات و نیازمندی‌های خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود که هر ساله شاهد افزایش روز افزون این واجب الهی هستیم.

توحیدی با اشاره به اینکه خیران بیش از 7 میلیارد و 650 میلیون ریال از زکات خود را در قالب «سهم الفقرا» پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: زکات سهم الفقرا بابت رفع مشکلات مسکن، تعمیر و احداث منزل مددجویی، معیشتی، درمانی، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، احداث حمام و سرویس‌های بهداشتی در همان روستاهای مودی زکات هزینه شده است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود فرهنگ زکات بیش از پیش ترویج یابد و در همین راستا 340 نفر از طلاب حوزه علمیه به مناطق محروم اعزام خواهند شد که طبق تفاهمنامه همکاری با بسیج طلاب استان، روحانیون حوزه‌های علمیه به مناطق مختلف اردبیل عزیمت کرده و در خصوص فرهنگ پرداخت زکات و برکات آن مباحثی را بیان خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.