شهرکرد؛

خدمات رسانی به واحدهای توليدی بدون اطلاع قبلی قطع نشود

استاندار چهارمحال و بختياری تأکید کرد: قطع هر گونه خدمات رسانی به واحدهای توليدی استان بدون اطلاع قبلی ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سليمانی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختياری گفت: هيچكدام از شركت های خدمات رسان شامل گاز، توزيع نيروی برق و آب حق ندارند خدمات خود به واحدهای توليدی را بدون اطلاع قبلی قطع كنند.

وی افزود: در صورت لزوم به قطع خدمات واحدهای توليدی بايد حداقل ۲۴ قبل اطلاع رسانی لازم در اين خصوص به مديران این واحدها انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختياری همچنین گفت: تقسيط و يا امهال بدهی واحدهای توليدی به شركت های خدمات رسان از سوی مسئولان مربوطه بررسی و اجرايی گردد.
 
سلیمانی با بیان اینکه دستگاه های اجرايی دولتی موظفند نسبت به حمايت از واحدهای توليدی استان اقدامات لازم را انجام دهند اضافه کرد: برای شناسايی، بررسی و رفع مشكلات مختلف مربوط به واحدهای توليدی استان، کميته راهبردی تشكيل و فعال خواهد شد.

وی اضافه كرد: حمايت از واحدهای توليدی با هدف افزايش اشتغال و کاهش نرخ بيكاری و رونق اقتصادی، سبب رفع فقر و ارتقای توان اقتصادی دهک پایين جامعه می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هم گفت: واحدهای تولیدی فعال در استان های کوچک و کمتر توسعه یافته مانند چهارمحال و بختیاری در معرض آسیب هستند.

سیامک سلیمانی تاکید کرد: خدمات رسانی به واحدهای تولیدی و تبدیل سوخت صنایع چهارمحال و بختیاری از فسیلی به گاز به ویژه در بخش گلخانه ها و مرغداری ها باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون گاز هیچ کدام از واحدهای تولیدی استان قطع نشده است.
سیامک حیدری با اشاره به طلب یکهزار و 60 میلیارد ریالی این شرکت از مشترکان افزود: این در حالی است که شرکت گاز استان 240 میلیارد ریال به 80 پیمانکار بدهکار است.

وی اضافه کرد: هم اکنون برای توسعه گاز رسانی در نقاط مختلف استان 800 میلیارد ریال پروژه تعریف شده است.

حیدری به افت فشارهای احتمالی گاز به دلیل بروز بحران های پیش بینی نشده در کشور اشاره و تأکید کرد: براساس دستورالعمل های ملی باید به منظور مدیریت در مصرف گاز، نسبت به صرفه جویی و کاهش مصرف به ویژه در واحدهای بزرگ صنعتی اقدام کرد.

وی گفت: برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در این هنگام باید نسبت به تهیه و جایگزینی سوخت های فسیلی اقدام شود.

حیدری افزود: قبض گاز مشترکان واحدهای تولیدی بالای پنج هزار متر مکعب مصرف 15 روزه، مشترکان خانگی 45 روزه و مشترکان CNG به صورت پنج روزه صادر می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: دولت یازدهم در راستای رفع مشکلات و احیای واحدهای تولیدی، اقدامات و حمایتهای مهمی انجام داده است.

سید محمدرضا سید نبوی افزود: تقسیط بدهی ها و ارائه مهلت به تولیدکنندگان از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن کارگران آن ها جلوگیری می کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار