کرمانشاه؛

وجود 21 ناحیه و شهرک صنعتی در استان کرمانشاه

شهرک صنعتی مرزی قصرشیرین فرصتی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین ایران و عراق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: شهرک صنعتی مرزی قصرشیرین فرصتی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین ایران و عراق است.

بیژن کردستانی از وجود 21 ناحیه و شهرک صنعتی در استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: دو شهرک صنعتی هم در بخش خصوصی داریم.

وی مساحت اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی استان را 2318 هکتار اعلام کرد که در مرحله اول 1409 هکتار آن آماده واگذاری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون 871 طرح و واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده است.

کردستانی در ادامه از وجود شهرک فناوری در استان کرمانشاه یاد کرد که یک مزیت برای استان است و افزود: شهرک صنعتی زاگرس ما نیز با هزار هکتار فضا بزرگترین شهرک صنعتی غرب کشور است که کمتر از 12 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد و راه‌های دسترسی آن نیز مناسب است.

وی بیان کرد: شهرک صنعتی مهم دیگر ما شهرک مرزی قصرشیرین است که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین ایران و عراق را فراهم می‌کند.

در ادامه جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه و مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب نیز اشاره‌ای به صنایع فولاد کشور داشت و اظهار کرد: اکنون ظرفیت تولید فولاد در کشور 20 میلیون تن است و بیش از پنج میلیارد تن نیز ذخایر معادن سنگ آهن شناسایی شده در کشور است.

وی بیان کرد: هدف گذاری که برای سال 2024 انجام شده این است که ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن در سال برسد و علاوه بر تامین نیاز داخل، بتوانیم صادرات این محصولات را نیز داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت جهان فولاد ظرفیت تولید این واحد در کرمانشاه را نیز 300 هزار تن در سال اعلام کرد و ادامه داد: کرمانشاه ظرفیت ایجاد یک واحد یک میلیون تنی فولاد را دارد که در سفر هیات دولت نیز مورد تاکید قرار گرفت.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، شهرک ، صنعتی ، ناحیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار