لرستان؛

پرداخت تسهیلات مسکن به ۶ هزارو 800 واحد روستایی لرستان

معاون بنیاد مسکن استان لرستان گفت: تسهیلات طرح ویژه مسکن توسط ۷ بانک عامل به ۶۸۰۰ واحد روستایی استان لرستان پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کامران امیری اظهارداشت: امسال سهمیه پرداخت تسهیلات طرح ویژه احداث مسکن روستایی در لرستان برای شش هزار و 600 واحد اعلام‌شده است.
 
وی بابیان اینکه پرداخت تسهیلات برای احداث شش هزار و 800 واحد با عاملیت هفت بانک استان اجرایی می‌شود، افزود: تاکنون سه بانک برای پرداخت این تسهیلات پای‌کار آمده‌اند.
 
معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن لرستان عنوان کرد: سهمیه بانک مسکن در این طرح هزار و 600 واحد است که به‌طور کامل آماده پرداخت تسهیلات است.
 
وی با اشاره به اینکه چهار بانک استان هنوز برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستائیان اقدامی نکرده‌اند، بیان کرد: بانک رفاه از سهمیه 300 واحد تاکنون برای پرداخت تسهیلات به 40 واحد اقدام کرده است و بانک صادرات نیز تاکنون 30 درصد سهمیه (150 واحد) خود را پرداخت کرده است.
 
امیری در رابطه با پرداخت خسارت سیلاب به منازل روستایی استان نیز گفت: در پی سیلاب فرودین ماه سال 95 و سیلاب اخیر تعدادی از منازل روستایی استان خسارت دید اما در بحث پرداخت تسهیلات هنوز هیچ‌گونه مبلغی برای جبران این خسارت‌ها ابلاغ نشده است.
 
وی تصریح کرد: سال گذشته در پی وقوع سیلاب در استان نیز بخشی از منازل شهری و روستایی استان آسیب دید و با تخصیص اعتبار و پای‌کار آمدن برخی از بانک‌ها پرداخت تسهیلات در حال انجام است و مشکلی در بحث پرداخت وجود ندارد.
 
معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن لرستان تصریح کرد: سال گذشته برای پرداخت تسهیلات برای 200 واحد شهری سهمیه داشتیم که 165 واحد تاکنون به بانک معرفی و 130 واحد نیز عقد قرارداد شده است.
 
وی اظهار داشت: در بخش مسکن روستایی نیز سهمیه سال گذشته پرداخت تسهیلات به هزار واحد بود که تاکنون 796 مورد به بانک معرفی شده که از این تعداد 501 واحد عقد قرارداد شده است.
 
امیری افزود: سهمیه بانک ملت برای پرداخت تسهیلات به 250 واحد بود که این بانک پای‌کار نیامد.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.