لرستان؛

نجات کوهنورد جوان در ارتفاعات اشترانکوه ازنا

رئیس سازمان هلال احمر شهرستان ازنا از نجات کوهنورد جوان در ارتفاعات اشترانکوه ازنا توسط تیم امداد و نجات این شهرستان طی یک عملیات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد رحمانی گفت: ساعت 14:40کوهنورد جوانی بر اثر سر خوردن در زیر پناهگاه کول جنو دچار در رفتگی مچ پا می شود، یکی از همنوردان این کوهنورد با مسئول امداد و نجات شهرستان ازنا تماس برقرار کرده و مصدومیت دوستش را گزارش می دهد.
رئیس جمعیت هلال احمر ازنا افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا با هماهنگی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، تیم امداد و نجات کوهستان مستقر در پایگاه طیان را به همراه یک تیم دیگر با تجهیزات به منطقه اعزام می کند.
وی خاطر نشان کرد: تیم امداد بعد از  دو ساعت به مصدوم رسیده و پس از ارزیابی های اولیه و اقدامات پیش بیمارستانی توسط نجاتگران و فیکس کردن مصدوم در سبد حمل مصدوم، اقدام به انتقال وی به سمت پایین کوه کردند.
 
رحمانی با توجه به هوای بسیار سرد اشترانکوه افزود: با توجه به کاهش شدید دما در ارتفاعات اشترانکوه که لحظه به لحظه سرمای حاکم بر منطقه بیشتر می شد کار امداد رسانی را بسیار سخت و دشوار کرده بود، اما با تلاش و کوشش نجاتگران و از خود گذشتگی آنان بالاخره به روستای کمندان رسیده و مصدوم توسط آمبولانس به بیمارستان امام علی (ع) شهرستان ازنا اعزام شد.
رئیس هلال احمر شهرستان ازنا در ادامه گفت: لازم به ذکر است این عملیات با توجه به سرمای شدید منطقه 5 ساعت به طول انجامید .
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار