تبریز؛

ضرورت ترویج فرهنگ توجه به باقیات و صالحات درزندگی روزمره

امام جمعه بستان آباد ترویج فرهنگ توجه به باقیات وصالحات را درزندگی روزمره ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام والمسلمین سید رضا رضوی درجلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان از رواج روز افزون اسراف وریخت وپاشهای بی حد واندازه در مراسمات مختلف از جمله سوگواری ویاد بود اموات به شدت انتقاد کرد.

رضوی در این باره گفت: در هیچ کجای دین اسلام وروایات واحادیث چنین چیزی وجود ندارد که وقتی یک نفر ازدنیا میرود برای یادبود ومراسم سوگواری او ریخت وپاش واسراف کرد .

 وی ادامه داد: در شرایط کنونی که بسیاری از اقشار جامعه حتی نان شب خودرانیز به زور تامین می نمایند اینهمه ریخت وپاش برای یک مراسم عزاداری غیر قابل توجیه است.

 رییس شورای فرهنگ عمومی بستان آباد ادامه داد: اگر هزینه هایی که برای این مراسمات به هدر می رود صرف امورخیریه وعام المنفعه شود بسیاری ازط مشکلاتی که امروزه در جامعه وجود دارد قابل حل خواهد بود.

 وی ترویج فرهنگ توجه به باقیات وصالحات را ضروری برشمرد وگفت: اینکه به جای سفره های 1000 نفری در مراسم یک فوت شده هزینه ساخت یا تکمیل مسجد یا هزینه عمل جراحی یک فقیر یا هزینه های یک مرکز خیریه را تامین کنیم علاوه بر برکات دنیوی اجر وپاداش اخروی را نیز به دنبال خواهدداشت.

وی درپایان از معتمدان ونهادهای فرهنگی خواست تا برای علاج این مشکل سریعا وارد عمل شوند چرا که ترویج روزافزون این بدعت ها فرهنگ اصیل اسلامی را تهدید می کند.


انتهای پیام/ش


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.