تبریز؛

نگهداری والدین در خانه سالمندان در تضاد با اندیشه های اسلامی است

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت :خانواده های ایرانی باید توجه داشته باشند که سالمندان به محبت و عاطفه خانواده خود بیش از مراکز نگهداری نیاز دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله میرزا هادی ملکوتی در بازدید از مرکز خیریه نگهداری از معلولان و سالمندان 'سردهای' سراب با اشاره به آیات صریح قرآنی و روایات ائمه معصومین (ع) گفت :هدف از ایجاد مراکز نگهداری برای مراقبت از سالمندان بی سرپرست است و بهانه های مختلف از جمله مشغله کاری نباید موجب دوری سالمند از خانواده اش شود.

وی ادامه داد: فرزندان و افراد خانواده باید با توجه به سفارش قرآن کریم و پیشوایان دینی، سالمند را تکریم کرده و آنان را در کنار خود در خانه و خانواده نگهداری کنند، زیرا که سالمندان خود برکت برای خانه و خانواده هستند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ تکریم از سالمندان افزود: سالمندان سرمایه های ارزشمندی برای جامعه هستند و می توانند کوله بار تجربه ای که در طول سال های زندگی و کار خود به دست آورده اند را در اختیار جوانان قرار دهند.

آیت الله ملکوتی با بیان اینکه سالمندان برای جامعه بشری یک نعمت هستند، گفت: اعتقاد به دین و فرهنگ سبب شده تا فرزندان و دیگر بستگان از سالمندان محافظت و نگهداری کنند، اما بعضا شرایطی پیش می آید که برای این امر خطیر مراکز خیریه وابسته به بهزیستی و حتی خصوصی باید وارد عمل شوند و به یاری سالمندان و خانواده های آنها بیایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به توانمندی های مرکز خیریه نگهداری از معلولین و سالمندان سراب گفت : در این مراکز معلولین و سالمندان، علاوه بر حرفه آموزی در تولید صنایع دستی وتجهیزات الکترونیکی تلاش می کنند و جهت توسعه تولیدات شان نیاز به مشارکت و حمایت افراد خیر و اهل خیر دارند.

گفتنی است :مرکز نگهداری از معلولین و سالمندان سردهای سراب در 20 کیلومتری شهر سراب در روستای سردها از توابع بخش مرکزی احداث شده و هم اکنون 90 سالمند و معلول سالمند در این مرکز شبانه روزی نگهداری می شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.