گام های لرزان تکواندو برای المپیک 2020 توکیو

تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در نخستین گام کسب سهمیه المپیک توکیو موفق عمل نکردند.

به گزارش خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۶، از روز جمعه در گروه مردان با حضور ۶۴ تکواندوکار از ۳۲ کشور آغاز شد که در این رقابت‌ها ۱۶ تکواندوکار (هر وزن دو نماینده) براساس آخرین رنکینگ اعلام شده در ماه اکتبر رو در روی یکدیگر قرار گرفتند تا در نهایت مدال آوران ۴ وزن ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۰+ کیلوگرم در گروه مردان و ۴ وزن ۴۹-، ۵۷-، ۶۷- و ۶۷+ کیلوگرم بانوان در آخرین رویداد مهم سال ۲۰۱۶ معرفی شوند.

تیم ملی تکواندو ایران با ترکیب پنج هوگوپوش در فینال مسابقات گرندپری  باکو حضور پیدا کرد و از ترکیب پنج نفره تیم ملی ایران تنها یک مدال کسب شد که خوشبختانه طلا بود.این در حالی است که تیم ملی کشورمان در رقابت های گرندپری ۲۰۱۵ مکزیک سه نشان شامل یک طلا،یک نقره و یک برنز کسب کردیم.ناکامی تیم ملی تکواندو در گرندپری باکو نشان می دهد بعد از المپیک ریو هنوز هم فدراسیون نتوانسته روند رو به رشدی را برای ملی پوشان در نظر بگیرد.

در نخستین روز از مسابقات گرندپری باکو، مسعود حجی‌زواره به عنوان نخستین نماینده ایران، مقابل هوگوپوش کره‌ جنوبی قرار گرفت و نتیجه را ۷ بر ۵ به وی واگذار کرد.

آرمین هادی‌پور دیگر هوگوپوش کشورمان در نخستین مبارزه «میلوس گلادوویچ» تکواندوکار صربستانی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. وی در دومین مبارزه خود مقابل «تای هون کیم»، دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.
در روز دوم و پایانی این رقابت‌ها، تکواندوکاران اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم بانوان و ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان به مصاف حریفان خود رفتند.

بهنام اسبقی نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم، مقابل کنستانتین از روسیه قرار گرفت و با نتیجه ۵ بر چهار مقابل نخستین حریف خود شکست خورد و خیلی زود از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

ابوالفضل یعقوبی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم تیم ملی ایران در روز پایانی این رقابت‌ها به مصاف نماینده ترکیه رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ برنده این دیدار شد. وی در دومین دیدار خود مقابل نماینده روسیه با نتیجه ۵ بر یک بازی را واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

اما سجاد مردانی نماینده وزن ۸۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان، ابتدا نماینده اسپانیا را شکست داد و در دومین بازی تکواندوکار تونس را از پیش رو برداشت. وی با شکست نماینده نیجریه به فینال مسابقات راه یافت. مردانی در فینال این رقابت‌ها نماینده روسیه را با نتیجه ۴ بر سه شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

به هر حال باید دید تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در مسابقات جام جهانی 2016 باکو می تواند روند ناکامی های خود را تغییر دهد و  عنوان نایب قهرمانی دوره قبل خود را تکرار کند یا نه؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار