اهواز؛

اجرای برنامه های هفته پژوهش درخوزستان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهوازگفت: برگزاری مراسم، جشنواره های آموزشی، نمایشگاه های مختلف و زنگ پژوهش از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،ابراهیم حاجی دولو،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهوازگفت:ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری در استان فعال شده و برنامه های بسیاری را اجرا کرد. این ستاد در واقع هفت کمیته دارد که یکی از آنها آموزش و پرورش است.

وی بیان داشت: یکی از اصلی ترین آموزش ها در مدارس و دانشگاه ها باید آشنایی با نوآوری و خلاقیت باشد.

ابراهیم حاجی دولو اظهار کرد: ۱۵ سال مراسم هفته پژوهش تکرار می شود و در این مدت تأثیرات بسیار خوبی داشتیم و تحقیقات از نظر کمی رشد خوبی داشته ولی هنوز از نظر کیفی و همچنین تبدیل آن به فناوری و تجاری سازی خیلی جا داریم.

وی افزود: تا رسیدن به جایگاهی که شایسته آن هستیم فاصله داریم چون سرزمین ایرانی پتانسیل لازم برای بالنده شدن، رهبریت و توسعه های بسیار را دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: در این میان نقش آموزش و پرورش کلیدی، اساسی و حیاتی است و باید از مقاطع پایین کارهای پژوهشی را آغاز کرد. برنامه های مناسبی اجرا شده تا روح تفکر، انتقادی و پژوهشگری در میان دانش آموزان تقویت شود.

 
وی با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری این مراسم ها باعث توجه و علاقه قشر دانش آموز به پژوهش و فناوری شود، بیان داشت: همه بدانیم یکی از اصلی ترین آموزش ها برای دوران تحصیلی در مدارس و دانشگاه ها آشنایی با نوآوری و خلاقیت است.

حاجی دولو تأکید کرد: همه باید بدانند بعد از فارغ التحصیلی برای ورود به بازار کار و اقتصاد کشور باید ایده داشته باشیم و خودمان کارآفرینی کنیم.

وی با اشاره به نقش پررنگ دانش آموزان و آموزش و پرورش در برنامه های هفته پژوهش استان گفت: یک روز به اسم دانشگاه و درهای باز داریم و دانش آموزان بر اساس آن از دانشگاه های مختلف بازدید می کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: مراسم یک روز به اسم دانشگاه و درهای باز، سه شنبه این هفته برگزار و دانش آموزان با مراکز تحقیقاتی و نهادهای آموزشی بیشتر آشنا می شوند تا روحیه پرسشگری و تحقیق و پژوهش در میان آنها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.