شیراز؛

تخصیص یارانه برای طرح های امکان سنجی واحد های صنعتی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از اختصاص یارانه برای اجرای طرح های امکان سنجی واحد های صنعتی متقاضی جذب سرمایه گذار خارجی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: 50 درصد از هزینه اجرای طرح های امکان سنجی واحد های صنعتی متقاضی جذب سرمایه گذار خارجی توسط شرکت شهرک های صنعتی فارس پرداخت می شود .

قنبری با بیان اینکه کمبود نقدینگی و تامین مالی از مهمترین مشکلات صنایع کوچک شهرک های صنعتی است گفت: از راهکارهای مهم در این بخش، جذب سرمایه گذار خارجی است که در این زمینه با تعامل و هماهنگی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه بستر مناسب برای جذب سرمایه گذارخارجی در صنایع کوچک و متوسط فراهم شده است.

وی با بیان اینکه 50 درصد هزینه طرح های امکان سنجی متقاضیان جذب سرمایه گذاری خارجی به صورت یارانه پرداخت می شود، ادامه داد: این یارانه به متقاضیانی پرداخت می شود که طرح های امکان سنجی جذب سرمایه گذار خارجی را در فرمت های طراحی شده توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه کرده و به تایید معاونت صنایع کوچک سازمان برسانند.

قنبری استفاده از توان و ظرفیت سرمایه گذران خارجی در توسعه و تکمیل واحد های فعال و نیمه فعال مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، شناسایی طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی مستقر در شهرک های صنعتی متقاضی جذب سرمایه گذار خارجی، شناسایی و معرفی مزیت ها و قابلیت های سرمایه گذاری هر یک از شهرک های صنعتی استان به متقاضیان سرمایه گذاری، و اعلام اولویت سرمایه گذاری در هر یک از شهرک ها با توجه به مزیت های هر یک از انان، را از برنامه هایی اعلام کرد که برای جذب سرمایه گذار خارجی در شهرکهای صنعتی فارس عملیاتی می شود.

او خاطر نشان کرد: یکی از مزیت های عمده فارس در این بخش ،جذب سرمایه های فارسی های مقیم کشور های حوزه خلیج فارس که می تواند شتاب در بخش صنعت استان را به همراه داشته باشد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد: در این زمینه با ایجاد زیر ساخت ها در شهرک های صنعتی مناطق جنوبی استان نظیر لار، خنج، گراش، لامرد، مهر، اوز و بیرم ظرفیت جذب سرمایه گذاری ایرانیان مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم شده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار