سمنان؛

افزایش 23 درصدی خود اشتغالی در شهرستان سمنان

خود اشتغالی با ترویج فرهنگ نهضت کارآفرینی و نهادینه سازی روحیه کارآفرینی در سه سال گذشته 23 درصد در این شهرستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ فرماندارشهرستان سمنان گفت : کسب مهارت مهم ترین عامل ایجاد اشتغال ،توسعه پایدار و رونق تولید اقتصادی در جامعه است و شناسایی بازار کار براساس نیاز بازار از سوی سازمان متولی به ویژه سازمان فنی حرفه ای و اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی می تواند در افزایش اشتغال تاثیر گذار باشد.
سیدعباس دانایی تصریح کرد: آمار خود اشتغالی در این شهرستان از هشت هزار و 900 نفر در سال 92 به بیش از 11 هزار نفر در سال 95 افزایش یافته که نشان دهنده ترویج فرهنگ نهضت کارآفرینی در استان سمنان است.
وی با بیان این که اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی دولت تدبیر و امید است، افزود: ارائه تسهیلات، نظارت و بازرسی به تسهیلات اعطایی و بررسی طرح اشتغال و سرعت بخشی در رفع و حل موانع اشتغال و سرمایه گذاری از سوی اعضای کارگروه باید در شهرستان سمنان عملیاتی شود.
دانایی با اشاره به افزایش 23 درصدی روحیه کارآفرینی در بین اقشار جامعه در سه سال گذشته در شهرستان گفت: امید آفرینی از برنامه های مهم این کارگروه است.
وی خاطرنشان کرد : استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل باید دربین همه جامعه نهادینه شود.
فرماندار شهرستان سمنان توسعه خود اشتغالی و توسعه مشاغل خانگی و اشتغال روستایی را از اولویت های بخش اشتغال دانست و تصریح کرد: باید با تغییر رویکرد از اشتغال و سرمایه گذاری های بزرگ به سمت بنگاه های کوچک در مسیر ایجاد توسعه و اشتغال پایدار در زمینه رفع مشکل بیکاری و رونق تولید با کمک بخش خصوصی گام برداشت.
دانایی با اشاره به آغاز ساخت بازارچه صنایع دستی سمنان توسط اداره کل میراث فرهنگی افزود : این زمین در محل مناسبی در پنج هزارمتر در ورودی شهر سمنان واقع شده و در آینده ای نزدیک زمینه فعالیت بیشتر فعالان صنایع دستی و بازار فروش و عرضه آن به مسافران و گردشگران فراهم خواهد شد.
انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.