سمنان؛

تار و پود زندگی کارآفرین

بافت فرش دستبافت ایرانی باعث رونق زندگی چندین خانواده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ روایت زندگی خانم خوش هنجار روایت گره خوردن تار و پود زندگی با فرش است.
خانم خوش هنجار یکی از کارآفرینان موفق استان سمنان در زمینه بافت فرش دستبافت است.

تار و پود زندگی کارآفرینا
خانم خوش هنجار گفت: از سنین کودکی در کنار خانواده بافت فرش را آموزش دیده ام و حالا چندین سال است که با فراهم آوردن کارگاهی در کنار خانواده مشغول به بافت فرش می باشم.
وی با اشاره به حمایت های اداره کار افزود: با حمایت های این اداره وام گرفته شد و با همت و تلاش خود دار قالی فراهم شد تا رونقی به صنعت فرش دستبافت ایرانی در استان سمنان داده باشیم .

تار و پود زندگی کارآفرین

وی افزود: با وجود اینکه تمام فرزندانم تحصیلکرده هستند اما دل به کارهای دولتی خوش نکرده و با فراگیری هنر بافت فرش در کنار من مشغول می باشند.
یکی از دختران خانم خوش هنجار گفت: در حدود 12 سالی می شود که در کنار مادر مشغول هستم و حالا دیگر در این کار بسیار مهارت یافته ام.

تار و پود زندگی کارآفرین

خانم خوش هنجار تصریح کرد: خستگی در زمان کار وجود دارد اما به دلیل علاقه ای که وجود دارد این خستگی معنایی ندارد.

تار و پود زندگی کارآفرین
این کارآفرین موفق گفت: در کنار خانواده مشغول به کار هستیم  و در این کار هم به زندگی خود رونقی می بخشیم و نیز چندین نفر دیگر هم در کنار ما مشغول به کار هستند.
وی افزود: من از سال 1372 با فراهم آوردن کارگاهی با 6 نفر شروع به بافت فرش کرده ام و امروز تعداد کسانی که در کنار من مشغول به کار هستند به 25  نفر رسیده است.

تار و پود زندگی کارآفرین
تمام کسانی که در این کارگاه مشغول هستند دارای مدرک بالای دانشگاهی هستند.
 یکی از این بانوان که دارای مدرک کارشناسسی ارشد می باشد گفت: من در این کارگاه هم برای خود منبع درآمدی فراهم کرده ام و هم می توانم در کنار آن به زندگی خود نیز بپردازم.

تار و پود زندگی کارآفرین
همه از درآمد خود راضی هستند درآمدی که نتیجه تلاش است و باعث پیشرفت صنعت فرش دستبافت ایرانی در استان سمنان می شود.
یکی دیگر از بانوان مشغول در این کارگاه گفت: حقوق و مزایا نسبت به سال های قبل بهتر شده است و امیدواریم که بازار فروش این فرش ها بهتر هم بشود.
به راستی باید در مقابل همت بلند این زنان ایستاد چرا که هرقدر هم که این کار سختی دارد اما شیرینی آن در کسب روزی حلال آن است.

تار و پود زندگی کارآفرین
خانواده خانم خوش هنجار علی رغم داشتن تحصیلات دانشگاهی اما به فکر نشستن پشت میز و کارهای دولتی نبودند و با کنار هم قرار دادن تلاش و هنر هم به زندگی خود سر و سامانی بخشیدند و هم به زندگی چندین نفر دیگر هم رونق بخشیدند.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.